Aktualności Pasażer

Dobry rok dla Kolei Dolnośląskich

Rekordowy był październik ub.r., gdy podróż pociągami Kolei Dolnośląskich wybrało ponad 1,2 mln pasażerów. Był to najlepszy miesiąc od początku pandemii, czyli od marca 2020 r.

Nowe kanały sprzedaży

Szczególna sytuacja związana z pandemią, w jakiej znalazła się cała branża, przyczyniła się również do większej popularności internetowych kanałów sprzedaży biletów. Najwięcej biletów Dolnoślązacy kupują bezpośrednio u konduktorów, którzy odpowiadają za ponad 38 proc. sprzedaży. Internetowe kanały sprzedaży wybiera już ponad 35 proc. podróżnych.

– Wychodzimy naprzeciw oczekiwaniom pasażerów, którzy coraz chętniej korzystają z mobilnych systemów sprzedaży biletów. Dlatego zdecydowaliśmy się w minionym roku na współpracę z kolejną platformą sprzedaży: e-podróżnik.pl – wskazał Bartłomiej Rodak, rzecznik prasowy Kolei Dolnośląskich.

 

Najpopularniejsze jeszcze w 2019 r. tradycyjne kasy biletowe, dziś odpowiadają już za zaledwie 21 proc. sprzedawanych biletów.

Plany inwestycyjne

Koleje Dolnośląskie należą do najdynamiczniej rozwijających się przewoźników samorządowych w Polsce. W 2022 roku spółka odbierze trzy pojazdy hybrydowe i pięć elektrycznych zespołów trakcyjnych. Rozpoczęła się także budowa nowej hali serwisowej w Legnicy. Spółka ma w planach dalszy rozwój oferty przewozowej i uruchomienie nowych połączeń kolejowych. Jeszcze w marcu możliwe będzie uruchomienie połączenia z Wrocławia do Świdnicy, trasą przez Sobótkę, którą będzie obsługiwał nowy tabor hybrydowy.