Przebudowa dworca we Władysławowie kosztowała 14,32 mln złotych brutto. Inwestorem były Polskie Koleje Państwowe S.A., dokumentację projektową wykonała firma TPF Sp. z o.o. oraz TBiARCHITEKCI Sp. z o. o., a wykonawcą robót było KAMARO Sp. z o.o. Sp. K. z siedzibą w Gdańsku.
Powiązane artykuły
Zmiany w certyfikacji ECM
Wejście w życie IV pakietu kolejowego wprowadziło zmiany w procesie utrzymania pojazdów. Do tej pory obowiązek certyfikacji dotyczył tylko podmiotów odpowiedzialnych za utrzymanie (ECM) wagonów towarowych. Do 16 czerwca 2022 r. wszystkie ECM, także zajmujące się taborem pasażerskim czy lokomotywami muszą wykazać zgodność posiadanych systemów zarządzania utrzymaniem pojazdów z kryteriami rozporządzenia 2019/779. W jaki sposób […]
Z Krakowa do Gdańska w niecałe 5 godzin. PKP Intercity idzie na rekord
Budowa przystanku osobowego Nowy Sącz Gorzków spowoduje, że od 11 do 23 września br. odbędzie się przerwa w ruchu na linii kolejowej numer 96 na odcinku Kamionka Wielka – Nowy Sącz. W tym terminie zostanie uruchomiona ZKA za pociągi: TLK Karpaty (na odc. Kraków Główny – Krynica–Zdrój – Kraków Główny), TLK Małopolska (na odc. Kraków […]
Koleje Dolnośląskie stawiają na ekologiczną jazdę
Ekologia i ograniczenie zużycia energii w pociągach – takie są cele Kolei Dolnośląskich na najbliższe miesiące. Spółka planuje wdrożenie zasady eco-drivingu, która wpłynie na redukcję emisji CO2. Przewoźnik szacuje, że wprowadzone zmiany mogą zmniejszyć zużycie energii elektrycznej nawet o 5 proc. Koleje Dolnośląskie są jednym z pierwszych przewoźników pasażerskich, który postanowił przeprowadzić analizę wdrożenia […]