Tramwaje

Elbląskie tramwaje korzystają z nowej hali [ZDJĘCIA]

Na terenie elbląskiej zajezdni tramwajowej została oddana do użytku nowo wybudowana hala tramwajowa. Obiekt jest zwieńczeniem kolejnego etapu projektu pn. Poprawa zrównoważonej mobilności mieszkańców Elbląga. Łączny koszt inwestycji w infrastrukturę tramwajową prowadzonych w jego ramach wynosi około 26 mln zł.

Fot. UM Elbląg

Hala służy do utrzymania wagonów taboru tramwajowego w pełnej gotowości technicznej i sprawności eksploatacyjnej. W każdej z dwóch naw hali mogą garażować wagony tramwajowe. Dodatkowo w nawie północnej wykonywane są czynności obsługi codziennej, przeglądy okresowe oraz drobne naprawy awaryjne z wykorzystaniem systemu podnośników do wagonów tramwajowych, oraz ruchomych pomostów roboczych. Hala wyposażona jest również w automatyczną myjnię i pomieszczenia sanitarne dla pracowników.

Budowa nowego obiektu wraz z wyposażeniem kosztowała 7.363.652 zł brutto. Dodatkowo na terenie zajezdni tramwajowej wybudowane zostało również nowe torowisko i trakcja tramwajowa. Wartość tych robót wyniosła 4.363.652 zł.

Realizowany program obejmuje także dostawę 5 nowych pojazdów. W lutym br. na elbląskie tory wjechały 4 jednokierunkowe, jednoczłonowe i częściowo niskopodłogowe tramwaje Moderus Beta MF 09 AC. Ostatni ma zostać dostarczony w przyszłym roku. Zostały zakupione na podstawie trzech umów za łączną kwotę ponad 13 mln zł.

Razem z halą doposażono także i poprawiono funkcjonalność punktu przesiadkowego w obrębie Placu Dworcowego. Zakres tego przedsięwzięcia obejmował między innymi: przebudowę dwóch peronów przystankowych tramwajowych przy al. Grunwaldzkiej, wymianę wiat przystankowych oraz ich doposażenie, montaż 3 biletomatów, nowe tablice informacji pasażerskiej oraz wymianę oświetlenia na Placu Dworcowym na energooszczędne. Wartość tych prac to 1.142.193 zł.

Program realizowany w Elblągu współfinansowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata 2014-2020.

Dodaj komentarz