Inwestycje Wydarzenia

Facebook porzucił plany o odnowieniu starej linii kolejowej

Facebook przeznaczył 20 mln dolarów na plan obejmujący ożywienie starej linii kolejowej do Doliny Krzemowej. Porzucono je ze względu na trwającą wówczas pandemię Covid-19 oraz pojawiające się przeszkody polityczne. Do idei nie powrócono.

Fot.  railway line to silicon valley
Fot. railway line to silicon valley

Jak poinformował New York Times, Facebook próbował dokonać remontu mostu kolejowego Dumbarton. Linia kolejowa miała przebiegać w pobliżu biura firmy, a jej celem miał być łatwiejszy dojazd i usprawnienie ruchu do siedziby. W zakresie prac leżało odnowienie korytarza kolejowego – blisko 29-kilometrowego odcinka biegnącego obok siedziby Meta w Menlo Park.

Most wymagałby jednak kosztownej renowacji, ponieważ nie jest w użytku od czterech dekad. W 2017 r. Warren Slocum, przewodniczący Rady Nadzorczej hrabstwa San Mateo, zwrócił się m.in. do Facebooka, aby omówić zabezpieczenie finansowe. Slocum powiedział, że jego wizja projektu była bardzo zbliżona do koncepcji Facebooka.

– To było coś, co nie tylko pomogłoby nam jako firmie w zakresie sprowadzania naszych pracowników, ale także pomogłoby regionowi – mówi Juan Salazar, dyrektor ds. polityki lokalnej i spraw społecznych Meta.

 

Facebook w latach 2011-2017 zyskał wielu pracowników – ich liczba wzrosła dziesięciokrotnie i osiągnęła 25 000 po przejęciu platform Instagram i Whatsapp.

Jak się okazało, ożywienie starej linii kolejowej mogło jednak powodować ogromne korki w Dolinie Krzemowej. 20-milionowe przedsięwzięcie obejmowało zatrudnienie doświadczonego w zakresie projektów kolejowych personelu oraz konsultantów kontraktowych. Raport Timesa donosi, że część linii kolejowej miała zostać oddana do użytku do 2028 r. Realizacja całego projektu miałaby wynieść 2,6 miliarda dolarów.

W regionie zmagano się jednak z dysfunkcją polityczną, a sam Facebook zdawał się niecierpliwić, co tylko potęgowało presję na zrealizowanie planu. Czynnikiem, który ostatecznie wpłynął na porażkę projektu, był wybuch pandemii Covid-19. Rozpoczęła się wówczas era pracy zdalnej. Tym samym problem z ruchem drogowym w Dolinie Krzemowej został rozwiązany.

Dodaj komentarz