Pasażer Polregio Raport z Polski

FALA zintegruje systemy biletowe na Pomorzu

W najbliższy wtorek rozpoczyna się montaż sprzętu informatycznego niezbędnego do obsługi pasażerów w nowym systemie FALA. Punkty obsługi powstaną w największych miastach województwa pomorskiego. Start w Ustce.

FALA zintegruje systemy biletowe na Pomorzu

Firma Asseco Data Systems – główny wykonawca systemu – rozpoczyna instalację sprzętu umożliwiającego obsługę mieszkańców Pomorza w ramach tworzonego w naszym regionie systemu FALA.

Czym jest FALA?

FALA będzie narzędziem informatycznym, które zintegruje rozproszone systemy biletowe w różnych miastach województwa i połączy je z systemami kolejowymi PKP SKM oraz Polregio. Dzięki temu pasażer, wsiadając do autobusu, pociągu, tramwaju czy trolejbusu nie będzie musiał kupować odrębnych biletów u każdego z organizatorów transportu. Rozliczać się będzie na podstawie sygnalizowania swojej obecności w pojeździe – odbijając się na specjalnych czytnikach kartą komunikacyjną, kartą bankową lub smartfonem z zainstalowaną aplikacją.

Na terenie województwa uruchomionych zostanie na początek ponad 20 punktów obsługi klienta. Wspierać one będą osoby, które mają problem z obsługą komputera czy smartfonu. W każdym z POK-ów będzie można uzyskać pomoc przy założeniu konta. W takich miejscach sprawdzimy swoje dane i doładujemy swoje konto określoną kwotą lub biletem okresowym. Tam także uzyskamy wiele informacji na temat transportu publicznego w regionie.

Spółka InnoBaltica, która na zlecenie pomorskich samorządów odpowiada za wdrożenie systemu FALA. Chce jak najlepiej przygotować mieszkańców Pomorza na nadchodzące zmiany i dlatego sieć POK-ów organizuje już teraz. Działać one będą na bazie istniejących punktów obsługi pasażera oraz na bazie punktów informacji turystycznej. Wszystko po to, żeby w momencie uruchomienia nowego systemu mieszkańcy Pomorskiego wiedzieli dokąd się udać po wsparcie.