Pasażer

Fundacja Grupy PKP dba o czworonożnych pasażerów

Fot. Fundacja Grupy PKP

Na 20 głównych dworcach kolejowych w całej Polsce ustawione zostaną miski z wodą dla towarzyszących pasażerom czworonogów. Akcję „Woda dla spragnionych czworonogów” zainaugurowała trzy lata temu Fundacja Grupy PKP. Tegoroczna rozpoczęła się 3 czerwca.

Akcja to pomoc także dla osób niepełnosprawnych, którym na co dzień towarzyszy pies przewodnik.

Każdego dnia pies potrzebuje wypijać od 14 do 28 ml wody na kilogram masy ciała. Właściciele swoich pupili często napotykają na wiele utrudnień uniemożliwiających im odpowiednie zadbanie o zwierzęta, w tym brak łatwego dostępu do pitnej wody dla psów. To z kolei może prowadzić do odwodnienia organizmu u zwierząt, a w konsekwencji spowodować choroby i nieprzyjemne powikłania.

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom pasażerów, Fundacja Grupy PKP trzy lata temu podjęła się akcji „Woda dla spragnionych czworonogów”. Na 20 głównych polskich dworcach ustawiono miski z wodą. Te znajdziemy m.in. na dworcach w Warszawie (Warszawa Wschodnia, Warszawa Centralna, Warszawa Zachodnia), w Łodzi (Łódź Fabryczna, Łódź Kaliska), w Radomiu, Gdyni, Gdańsku, Bydgoszczy, Częstochowie, Katowicach, Gliwicach, Sosnowcu, Krakowie, Lublinie, Rzeszowie, Kielcach, Wrocławiu, Opolu czy Poznaniu.

Świeża woda czekać będzie na czworonogi do końca września 2020 r.