Raport z Polski Targi Wydarzenia

Grupa PKP zaprasza na TRAKO 2021. Jakie wydarzenia towarzyszące przygotowała?

Cztery dni spotkań, debat, seminariów, prezentacji rynkowych nowości, a na koniec Dzień Edukacji i Kariery – tak najkrócej można opisać, to co będzie się działo w tym roku na drugim największym w Europie spotkaniu branżowym transportu szynowego.

Grupa PKP zaprasza na TRAKO 2021. Jakie wydarzenia towarzyszące przygotowała?

14. edycja Międzynarodowych Targów Kolejowych TRAKO, której organizatorami są Międzynarodowe Targi Gdańskie SA oraz Grupa PKP, to doskonała okazja do tego, aby wziąć udział w wielu wydarzeniach związanych z branżą transportu szynowego, podczas których będzie można dowiedzieć się o kierunkach jego rozwoju oraz najnowszych trendach.

Tegoroczne Targi TRAKO będą trwały cztery dni, od 21 do 24 września. Jeszcze przed oficjalnym rozpoczęciem Targów przewidziano seminaria specjalistyczne, a także konferencję techniczną oraz spotkania międzynarodowej organizacji branżowej CER (Community of European Railway and Infrastructure Companies), czyli Wspólnoty Kolei Europejskich oraz Zarządców Infrastruktury Kolejowej. Tradycyjnie Targi zostaną zainagurowane debatą Przemiany rynku kolejowego w Polsce i Europie – trendy, problemy, wyzwania.

Targi TRAKO to największe wydarzenie dla branży transportu szynowego w Polsce i drugie w Europie, podczas którego spotykają się przedstawiciele wszystkich najważniejszych podmiotów i instytucji funkcjonujących na rynku transportowym. Dlatego od wielu lat uczestniczymy w tym wydarzeniu jako Grupa PKP, prezentując swoje osiągnięcia, a także naszą ofertę. Dzięki wielu spotkaniom podczas Targów śledzimy również zmiany na rynku, co jest podstawą naszego rozwoju i utrzymania konkurencyjności – mówi Krzysztof Mamiński, prezes zarządu PKP S.A.

 

Po ponad rocznej przerwie spowodowanej lockdownem wracamy do targowej rzeczywistości sztandarowym wydarzeniem organizowanym przez Międzynarodowe Targi Gdańskie. Uczestnicy TRAKO 2021 to zarówno firmy o zasięgu międzynarodowym, jak i czołówka największych polskich firm z branży transportowej, w tym prywatni i samorządowi przewoźnicy oraz dostawcy technologii dla kolei i taboru. W targach ma wziąć udział ponad 500 wystawców z 25 krajów. Ekspozycja taboru i maszyn kolejowych odbędzie się po raz pierwszy w nowej przestrzeni torów wystawienniczych stacji Gdańsk Zaspa Towarowa. Dzięki tej inwestycji zdecydowanie odmieni się jakość i komfort prezentacji. W sumie podczas TRAKO wystawcy będą mogli skorzystać z ponad 36 tysięcy m kw. powierzchni ekspozycyjnej – podkreśla Andrzej Bojanowski, prezes zarządu MTG.

 

Udział Grupy PKP, jako współgospodarza Targów, jest niezwykle istotny – obejmuje szereg aktywności, których liderem są spółki Grupy PKP. Pierwszego dnia najważniejszym wydarzeniem jest „jubileuszowa” debata poświęcona przyszłości i kierunkom rozwoju Grupy PKP jako całości oraz poszczególnych jej spółek. Drugi dzień to jeszcze więcej aktywności oraz paneli dyskusyjnych poruszających kwestie ekologii, innowacji oraz nowych technologii na kolei, modernizacji infrastruktury, a także –  patrząc szerzej – uwarunkowań euroazjatyckiego rynku kolejowego oraz transportu towarowego. Wydarzeniem dnia będzie z pewnością III Debata Inwestycyjna – Perspektywy rozwoju polskiej infrastruktury kolejowej z udziałem Ministerstwa Infrastruktury, przedstawiciela PKP S.A. oraz organizacji branżowych. Interesujące będą również panele dyskusyjne, których organizatorami są spółki Grupy PKP. Pierwszy z nich, którego gospodarzem jest PKP Intercity, będzie poświęcony kwestii neutralności klimatycznej kolei w Polsce. Drugi, który organizuje PKP CARGO, skupi się na transporcie towarowym w aspekcie infrastruktury i taboru. Pozostałe dwa, których gospodarzem są Polskie Koleje Państwowe S.A., dotkną problematyki innowacyjności w technologiach wprowadzanych w szeroko pojętej kolei oraz współpracy międzynarodowej w transporcie w obszarze Euroazji. Podczas trzeciego dnia Targów przedstawiciele PKP S.A. wezmą udział w dwóch spotkaniach dotyczących rozwoju rozwiązań cyfrowych oraz programów badawczych w branży kolejowej w ramach projektów europejskich, a także w konferencji Urzędu Transportu Kolejowego – Jak poprawić konkurencyjność kolei poprzez innowacje z zakresu bezpieczeństwa.