global Tramwaje

Hałas przeszkodą dla budowy linii tramwajowej Líšeň – Stránská skála

Urzędnicy departamentu gospodarki gruntami i budownictwem w Brnie unieważnili decyzję o warunkach zabudowy ws. odnowienia lokalnej linii tramwajowej na odcinku Líšeň – Stránská skála.

Wizualizacja (za: Ratusz, Brno)

Decyzja o warunkach zabudowy wydana została w lutym 2020 r. Po jej unieważnieniu należy ponownie ją rozpatrzyć. Jak podkreśliła Eva Řehořková, kierownik departamentu, „błędy proceduralne i merytoryczne są tak fundamentalne, że nie można pozostawić w mocy zaskarżonej decyzji”.

Na unieważnienie decyzji wpływ miały m.in. apele mieszkańców lokalnej ulicy, którzy informowali o zbyt dużym hałasie tramwajów i wibracjach, przekraczających dopuszczalne limity.

– Departament unieważnił wydaną decyzję o zagospodarowaniu przestrzennym i przekazał sprawę do ponownego rozpatrzenia – powiedziała Hana Tomaštíková, rzeczniczka firmy transportowej.

 

Lokalny przewoźnik podkreśla, że protesty mieszkańców mają na celu powstrzymanie realizacji projektu.

– Odnowienie linii tramwajowej na Stránská skála poprawi obsługę transportową Líšeň – podsumowała Tomaštíková.

 

Uwagi dot. projektu płyną także od samorządowców w Líšeň. Ich zdaniem rozwiązanie dot. przejazdu tramwajem na ul. Drčkova, na której ustawiona ma zostać sygnalizacja świetlna, jest złe. Światła wpłynęłyby na tworzenie się korków. Część kierowców kierowałaby się na alternatywną trasę przez ul. Holzova, zwiększając tam ruch.

Jak informuje brneński dziennik, wzdłuż planowanej odnowionej linii między osiedlem Líšeň i Stránská skála znajduje się obecnie obszar niezabudowany. W nadchodzących latach to się prawdopodobnie nie zmieni, ponieważ wciąż nie ma planu zagospodarowania dla tego obszaru.