global Wydarzenia

Hitachi Rail rozpoczyna spawanie brytyjskich pociągów [ZDJĘCIA]

Hitachi Rail zainwestowało 110 milionów funtów w fabrykę w Newton Aycliffe w północno-wschodniej Anglii. W tym 8,5 miliona funtów wydano na wyposażenie jej w urządzenia do spawania i malowania wagonów.

Fot. materiały prasowe

Rozpoczęcie spawania pudeł wagonów to przełomowy moment dla budowy pociągów w tym regionie, a także podkreślenie długoterminowego zaangażowania Hitachi Rail w Wielkiej Brytanii. Rozszerzenie możliwości produkcyjnych sprawia, że fabryka staje się konkurencyjna w skali globalnej i może eksportować szeroką gamę produktów, począwszy od wagonów metra, poprzez pociągi podmiejskie, aż po pociągi dużych prędkości. Inwestycja to nie tylko 40 nowych stanowisk, ale składa się na nią także podniesienie kwalifikacji pracowników, ponieważ spawanie MIG wysokowytrzymałych stopów aluminium jest bardzo zaawansowanym procesem. W fabryce Newton Aycliffe spawanych będzie ponad 230 wagonów i jest to pierwszy od dziesięcioleci nowy zakład spawania pociągów w Wielkiej Brytanii. Nowe możliwości zostaną wykorzystane do budowy następnej generacji pociągów międzymiastowych dla East Midlands Railway i Avanti West Coast.

Inwestycja objęła również szeroko zakrojony program podnoszenia kwalifikacji dla pracowników i praktykantów, w tym ośmiotygodniowy program szkolenia wstępnego w celu uzyskania certyfikatu spawalniczego, a następnie kolejne szkolenia specjalistyczne.

Firma założyła swoją wysoce zaawansowaną bazę produkcyjną w północno-wschodniej w Anglii w 2015 roku. Wówczas zatrudniła 700 pracowników, aby zbudować 122 pociągi w ramach rządowego programu Intercity Express oraz 70 bezemisyjnych pociągów regionalnych klasy 385 dla Szkocji. Od tego czasu Hitachi Rail skupiła się na lokalizacji swojego łańcucha dostaw w Wielkiej Brytanii, gdzie od 2013 roku wydała już 1,8 miliarda funtów, współpracując z ponad 130 odrębnymi dostawcami w regionie północno-wschodnim. Warto zaznaczyć, że tabor pociągów międzymiastowych Hitachi (Class 800s) stanowi sześć z dziesięciu najbardziej niezawodnych nowych flot w Wielkiej Brytanii w rankingu Modern Railways, a zbudowana przez Hitachi Rail klasa 385 dla ScotRail otrzymała nagrodę “Fleet Excellence” podczas National Rail 2020 Awards.

Nowe możliwości produkcyjne w fabryce pozwalają Hitachi Rail na dalszą rozbudowę łańcucha dostaw w Wielkiej Brytanii. Nowi krajowi dostawcy to AES w Glasgow, Airblast w Peterborough i KM Tools w Stoke-on-Trent. Rozszerzenie zakresu działalności fabryki Newton Aycliffe spowodowało także zacieśnienie istniejących relacje z firmami z północnego wschodu, takimi jak Dyer Engineering i Hydram Engineering.

Sekretarz ds. transportu, poseł Grant Shapps:

– To dobrze, że Hitachi Rail buduje następną generację pociągów międzymiastowych w hrabstwie Durham, miejscu o dumnym i znakomitym dziedzictwie kolejowym. Ich długoterminowe zaangażowanie i ciągłe inwestycje w regionie północno-wschodnim stanowią istotny impuls dla tworzenia miejsc pracy i podnoszenia kwalifikacji, napędzając wzrost gospodarczy i przyczyniając się do wyrównania poziomu naszego kraju w miarę odbudowy po pandemii.

 

Jim Brewin, szef działu Wielkiej Brytanii i Irlandii w Hitachi Rail powiedział

– 110 milionów funtów, które obecnie zainwestowaliśmy w Newton Aycliffe, to nie tylko znak naszego ciągłego zaangażowania w północno-wschodnią Anglię, ale także w brytyjską produkcję i jej łańcuch dostaw. W centrum naszego zaangażowania jest ciągły rozwój wysoko wykwalifikowanej i dynamicznej siły roboczej, która dzięki naszemu partnerstwu z South Durham Technical University College i prowadzonym praktykom zawodowym będzie napędzać przemysł kolejowy w kraju i za granicą przez wiele lat.

 

Sekretarz ds. Biznesu, Kwasi Kwarteng odnosząc się do przeszłości regionu powiedział:

– Ponieważ północny wschód jest znany jako miejsce narodzin pierwszej na świecie kolei pasażerskiej, fantastycznie jest widzieć, jak Hitachi Rail kontynuuje to dumne dziedzictwo, angażując się w swoją najnowocześniejszą fabrykę w Newton Aycliffe (…) Inwestując w innowacje i umiejętności swoich pracowników, Hitachi Rail nie tylko przyczynia się do wzrostu gospodarczego w regionie, ale także zapewnia, że Wielka Brytania będzie w stanie lepiej odbudować się po pandemii.

 

Paul Howell, członek lokalnego parlamentu Sedgefield o nadziejach związanych inwestycjami w potencjał pracowników:

– Inwestycja Hitachi Rail jest kolejnym potwierdzeniem nieustannych wysiłków na rzecz podnoszenia kwalifikacji pracowników i tworzenia nowych możliwości, które przyczynią się do rozwoju regionu (…) Bieżąca współpraca z University Technical College oraz inwestycje w praktykantów, dają prawdziwe możliwości kariery dla młodych ludzi.

 

Rynki docelowe Hitachi Rail obejmują Europę Północną i Bliski Wschód, a rosnąca pozycja lidera w dziedzinie pociągów akumulatorowych poszerza potencjalne możliwości.

General view of a train shell the Weld Workshop at Hitachi Rail, Newton Aycliffe,

W ubiegłym roku Hitachi Rail nawiązało współpracę z Hyperdrive Innovation w celu opracowania zestawów baterii, które mogą zasilać pociągi i pomóc Wielkiej Brytanii w osiągnięciu celów perspektywy „Zero Emisji Netto w 2050″. Partnerstwo to może stworzyć drogę do instalacji akumulatorów w fabryce Newton Aycliffe i może sprawić, że północny wschód Anglii stanie się centrum technologii akumulatorowej.