Raport z Polski Wywiady

Hubert Meronk: Realizujemy ambitną strategię rozwoju [WYWIAD]

Siemens Mobility dostarczył do PKP CARGO kolejne Vectrony [Zdjęcia]

Od czasu wybuchu pandemii trzeba się mierzyć się z coraz to nowymi niedogodnościami. Teraz problemem są dostawy komponentów. Jak radzi obie w tej sytuacji Siemens, np. w obszarze dostaw lokomotyw?

Dotąd nie odnotowaliśmy problemów z dostawami chipów i innych części, ale nadzorujemy uważnie rynek dostawców. Dotychczas nie zanotowaliśmy ani jednego opóźnienia z powodu braku części, wszystkie zlecenia realizujemy terminowo. Dostrzegamy jednak rosnące ceny i dłuższe czasy dostaw. Mimo trudnej sytuacji, także powodowanej pandemią koronawirusa, staramy się wychodzić naprzeciw oczekiwaniom klientów, często dostarczając pojazdy przed czasem. Taka sytuacja miała miejsce np. przy dostawach lokomotyw Vectron dla CARGOUNIT, czy Lotos Kolej w 2021 r, gdzie pojazdy udało się dostarczyć klientowi kilka miesięcy przed terminem.

Renesans pociągów nocnych jest jedną ze strategii europejskiej walki o klimat. Czy Siemens uczestniczy także w pracach z tym związanych?

Europa mierzy się z wieloma trudnościami w ruchu międzynarodowym – cztery systemy zasilania, kilkanaście systemów bezpieczeństwa. Musimy sprawić, by przejazd pociągiem z kraju A do B był prostszy. Jednym ze sposobów jest zwiększenie popularności pociągów nocnych. Jako Siemens Mobility mamy duży udział w tym przedsięwzięciu projektując zupełnie nowe pojazdy Nighjet dla OBB. Ich premiera odbędzie się w 2022 r, a pierwsze pojazdy wyjadą na tory w 2023 r.

Nightjet następnej generacji składa się z dwóch wagonów zwykłych, trzech wagonów z kuszetkami i dwóch wagonów sypialnych. Ich konstrukcja łączy ultranowoczesne elementy z jeszcze wyższym poziomem komfortu pasażerów. Nowa koncepcja kuszetki oferuje również dodatkowe mini apartamenty dla osób podróżujących w pojedynkę, które zapewniają przyjemną podróż i relaksujący przejazd. Podróżowanie w wagonie sypialnym będzie jeszcze wygodniejsze, ponieważ każdy z przedziałów standardowych i deluxe ma własną toaletę i prysznic. Oferowane wcześniej zwykłe przedziały będą oczywiście nadal dostępne, z unowocześnionym wyglądem.

Nowością w nadchodzącej generacji Nightjet jest bezpłatny dostęp do sieci, dostępny wcześniej tylko w dalekobieżnych Railjet, wraz z możliwością korzystania z pakietu ÖBB Railnet. Nowe pociągi są także dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością. Każdy z nich będzie miał wielofunkcyjny wagon z obniżonym wejściem, kuszetką wolną od barier oraz toaletą dla osób z niepełnosprawnością.

Dodaj komentarz