Pasażer Raport z Polski Wydarzenia

Jak korekta rocznego rozkładu jazdy zmieni kursowanie PKP Intercity?

Trwają prace na linii PoznańSzczecin, co ma wpływ na ograniczenie jej przepustowości. Pociąg IC Mewa w relacji ŚwinoujścieWarszawa będzie kursować trasą alternatywną przez Zbąszynek i Rzepin. Skład EIC Chrobry będzie mieć skróconą relację do trasy PoznańSzczecin, a na odcinku WarszawaPoznań będzie kursować połączony z pociągiem EIC Varsovia.

Od 4 do 18 maja będą prowadzone prace modernizacyjne na odcinku Szczecin Główny – Szczecin Port Centralny. W tym czasie 4 pary pociągów kursujących z i do Świnoujścia będą jeździć trasą z pominięciem stacji Szczecin Główny, zatrzymując się na stacji Szczecin Dąbie. 6 innych par pociągów będzie na niej zmieniać kierunek jazdy.

Ze względu na prace prowadzone przez zarządcę infrastruktury na linii pomiędzy Warszawą Zachodnią a Kutnem, pociągi IC Zamenhof relacji Warszawa Gdańska – Zielona Góra, IC Warta relacji PoznańWarszawa Wschodnia, TLK Staszic relacji SzczecinLublinSzczecin oraz wszystkie składy EIC łączące stolicę z Berlinem na odcinku WarszawaŁowicz Główny pojadą trasą okrężną przez Żyrardów.

Przesuwa się termin rozpoczęcia prac na linii nr 38 na odcinku EłkGiżycko, przez co do 4 maja kilka pociągów będzie nadal kursować analogicznie jak w rocznym rozkładzie jazdy na sezon 2019/2020: IC Rybak i TLK Biebrzapomiędzy Ełkiem a Olsztynem pojadą przez Giżycko, Kętrzyn, Korsze i Barczewo, a ICMamrynadal będzie jeździć w wydłużonej relacji z/do Białegostoku.

Źródło: PKP Intercity

Dodaj komentarz