Aktualności Inwestycje Publikacje Firm Wywiady

Jakość to sposób myślenia [WYWIAD]

CSI INVEST Sp. z o.o. świadczy usługi modernizacji i przeglądów taboru szynowego. Stawiając na rozwój, rozszerza swoją działalność, zdobywając doświadczenie na zagranicznych rynkach czy realizując naprawy na zasadzie serwisu mobilnego. O tym, a także początkach działalności, filozofii działania i dalszych planach powiedział nam Prezes Zarządu Sebastian Kamecki oraz wiceprezesi dr inż. Paweł Bukowski i Jarosław Knopp.

Tytułem wprowadzenia zacznijmy od początków firmy, choć pod aktualnym szyldem działacie od 2018 r., możecie pochwalić się kilkunastoma latami doświadczenia.

Sebastian Kamecki

Sebastian Kamecki: Tak, rzeczywiście nasza firma powstała w 2018 roku, ale z branżą jesteśmy związani już od 2001 roku. Założycielami są osoby z wieloletnim doświadczeniem w branży transportu szynowego. Kadra zarządzająca i pracująca to doświadczeni fachowcy w dziedzinie pojazdów szynowych. Celem naszej firmy jest świadczenie usług naprawczych, modernizacji i przeglądów dla przemysłu, zapewniając najwyższą jakość i zadowolenie naszych klientów.


Pomysł na tego typu działalność urodził się z potrzeby rynku. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu w branży pojazdów szynowych i znajomości potrzeb klientów, wiemy, że pojazdy szynowe długo oczekują na naprawy, więc postanowiliśmy temu zapobiec. Staramy się być elastyczni, co w praktyce oznacza, że zlecający decyduje, kiedy, gdzie i na jak długo odstawi pojazd do naprawy. My wpisujemy się w te potrzeby i dzięki temu, nasza oferta jest korzystniejsza, ponieważ nie ma potrzeby transportowania pojazdu do naprawy do hali wykonawcy. Obecnie korzystamy głównie z infrastruktury przewoźników. Rozszerzamy naszą działalność o wykonywanie przeglądów okresowych, modernizacje, naprawy części i podzespołów itp.

Podczas prowadzonej działalności wielkie znaczenie przywiązujecie do jakości, którą określacie sposobem myślenia, czy może Pan rozwinąć tę myśl?

SK: Od początku stawiamy na jakość, dlatego posiadamy odpowiednie procedury w naszej firmie. Wdrożyliśmy system ISO 9001:2015 jako podstawowy, najbardziej rozpowszechniony, co zostało potwierdzone certyfikatem. Nasz system zarzadzania jakością spełnia zestandaryzowane, międzynarodowe wymagania. Dodatkowo postanowiliśmy podjąć wysiłek wdrożenia, a następnie certyfikowania wymagań międzynarodowej normy ISO/TS 22163:2017 (IRIS re.03), który jest systemem elitarnym (2107 wydanych certyfikatów na całym świecie) i potwierdzającym spełnienie rygorystycznych wymagań w zakresie świadczonych przez nas usług. Po opublikowaniu rozporządzenia KE nr 770/2019 w zakresie systemu zarządzania utrzymaniem pojazdów szynowych (MMS), wdrożyliśmy wymagania i oczekujemy właśnie na decyzję UTK o wydaniu nam certyfikatu ECM (jednego z pierwszych w Polsce w zakresie pojazdów pasażerskich).


Nawiązując jeszcze do pytania zacytuję W. E. Deminga „Jakość to sposób myślenia, który powoduje, że stosuje się i bez przerwy poszukuje najlepszych rozwiązań”. Staramy się trzymać tej dewizy w naszej firmie, a potwierdzeniem tego jest wdrożenie i utrzymanie wcześniej wymienionych systemów.