Aktualności Inwestycje Publikacje Firm Wywiady

Jakość to sposób myślenia [WYWIAD]

CSI INVEST Sp. z o.o. świadczy usługi modernizacji i przeglądów taboru szynowego. Stawiając na rozwój, rozszerza swoją działalność, zdobywając doświadczenie na zagranicznych rynkach czy realizując naprawy na zasadzie serwisu mobilnego. O tym, a także początkach działalności, filozofii działania i dalszych planach powiedział nam Prezes Zarządu Sebastian Kamecki oraz wiceprezesi dr inż. Paweł Bukowski i Jarosław Knopp.

Tytułem wprowadzenia zacznijmy od początków firmy, choć pod aktualnym szyldem działacie od 2018 r., możecie pochwalić się kilkunastoma latami doświadczenia.

Sebastian Kamecki
Sebastian Kamecki: Tak, rzeczywiście nasza firma powstała w 2018 roku, ale z branżą jesteśmy związani już od 2001 roku. Założycielami są osoby z wieloletnim doświadczeniem w branży transportu szynowego. Kadra zarządzająca i pracująca to doświadczeni fachowcy w dziedzinie pojazdów szynowych. Celem naszej firmy jest świadczenie usług naprawczych, modernizacji i przeglądów dla przemysłu, zapewniając najwyższą jakość i zadowolenie naszych klientów. Pomysł na tego typu działalność urodził się z potrzeby rynku. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu w branży pojazdów szynowych i znajomości potrzeb klientów, wiemy, że pojazdy szynowe długo oczekują na naprawy, więc postanowiliśmy temu zapobiec. Staramy się być elastyczni, co w praktyce oznacza, że zlecający decyduje, kiedy, gdzie i na jak długo odstawi pojazd do naprawy. My wpisujemy się w te potrzeby i dzięki temu, nasza oferta jest korzystniejsza, ponieważ nie ma potrzeby transportowania pojazdu do naprawy do hali wykonawcy. Obecnie korzystamy głównie z infrastruktury przewoźników. Rozszerzamy naszą działalność o wykonywanie przeglądów okresowych, modernizacje, naprawy części i podzespołów itp.

Podczas prowadzonej działalności wielkie znaczenie przywiązujecie do jakości, którą określacie sposobem myślenia, czy może Pan rozwinąć tę myśl?

SK: Od początku stawiamy na jakość, dlatego posiadamy odpowiednie procedury w naszej firmie. Wdrożyliśmy system ISO 9001:2015 jako podstawowy, najbardziej rozpowszechniony, co zostało potwierdzone certyfikatem. Nasz system zarzadzania jakością spełnia zestandaryzowane, międzynarodowe wymagania. Dodatkowo postanowiliśmy podjąć wysiłek wdrożenia, a następnie certyfikowania wymagań międzynarodowej normy ISO/TS 22163:2017 (IRIS re.03), który jest systemem elitarnym (2107 wydanych certyfikatów na całym świecie) i potwierdzającym spełnienie rygorystycznych wymagań w zakresie świadczonych przez nas usług. Po opublikowaniu rozporządzenia KE nr 770/2019 w zakresie systemu zarządzania utrzymaniem pojazdów szynowych (MMS), wdrożyliśmy wymagania i oczekujemy właśnie na decyzję UTK o wydaniu nam certyfikatu ECM (jednego z pierwszych w Polsce w zakresie pojazdów pasażerskich). Nawiązując jeszcze do pytania zacytuję W. E. Deminga „Jakość to sposób myślenia, który powoduje, że stosuje się i bez przerwy poszukuje najlepszych rozwiązań”. Staramy się trzymać tej dewizy w naszej firmie, a potwierdzeniem tego jest wdrożenie i utrzymanie wcześniej wymienionych systemów.
dr inż. Paweł Bukowski Wiceprezes Zarządu

Przejdźmy do bieżącej działalności. Prowadzicie naprawy, modernizacje i przeglądy taboru kolejowego – świadczycie usługi kompleksowe?

Paweł Bukowski: Nadmienię, że nie tylko kolejowego. Świadczymy kompleksowo usługi tego typu dla wszelkich pojazdów szynowych. Mamy na koncie modernizację oraz uruchomienia nowych pojazdów metra, realizowane w Niemczech, a także podpisaliśmy umowę na obsługę serwisową nowych tramwajów dostarczanych do Olsztyna przez turecką firmę Durmazlar.

NASZ MOBILNY SERWIS MA NA SWOIM KONCIE WIELE NAPRAW POWYPADKOWYCH

Większość naszych usług wykonujemy najczęściej bezpośrednio u klienta, w dogodnym dla niego terminie. Nasz serwis z założenia jest mobilny, chociaż muszę dodać, że w tym roku wzbogaciliśmy się o halę warsztatową do napraw podzespołów wraz z parkiem maszynowym niezbędnym do napraw zespołów napędowych i przekładni. Obecnie mamy na koncie wiele napraw powypadkowych, modernizacje taboru wykonywane dla klienta w Niemczech, naprawy powypadkowe realizowane w Czechach, naprawy i rewizje różnego rodzaju podzespołów, m.in. całych układów napędowych, przekładni trakcyjnych, przekładni trakcyjnych nawrotnych, klimatyzacji i wiele innych.

W takiej działalności na pewno atutem jest regeneracja części i podzespołów.

PB: W pełni zgadzam się z tym stwierdzeniem. Regeneracja części i podzespołów polega przecież na przywróceniu pełnego potencjału eksploatacyjnego, co zazwyczaj ma ogromny wpływ na koszt oraz czas realizacji danego zlecenia. Na niektóre nowe podzespoły czasy oczekiwania wynoszą ponad rok, nie wspominając tutaj o ich cenie. Nawiązując do wspomnianego wcześniej warsztatu, obecnie jesteśmy w stanie zaproponować naszym klientom, oczywiście nie we wszystkich przypadkach, regenerację części lub podzespołów, a co za tym idzie skrócenie czasu oczekiwania na nowe elementy i dzięki temu szybsze przywrócenie pojazdów do ruchu. Ponadto regeneracja części i podzespołów jest wyjściem naprzeciw oczekiwaniom w zakresie ochrony środowiska.

Ciekawym rozwiązaniem jest powypadkowy mobilny serwis pojazdów kolejowych, jak dokładnie działa ta usługa?

PB: Mobilny serwis dotyczący napraw powypadkowych, to nic innego, jak wyszkolony zespół specjalistów, będący w gotowości i realizujący zlecenia dla klienta w dogodnym dla niego terminie (w nocy, w weekendy). Oczywiście ważnym aspektem jest także wyposażenie w narzędzia i różnego rodzaju specjalistyczne oprzyrządowanie, my staramy się cały czas inwestować w tego typu elementy.Czytaj dalej >