global Inwestycje Tabor

JR East, Toyota i Hitachi opracują pociąg z wodorowo-elektrycznym układem trakcyjnym

JR East, Toyota i Hitachi wspólnie opracują prototypowy pojazd szynowy, który wykorzystywać będzie wodorowo-elektryczny układ napędowy. Umowa o współpracy już została podpisana.

Pojazd testowy nazywać się będzie Hybari. W eksploatacji napędzanych wodorem pociągów Mirai, wykorzysta ogniwa paliwowe opracowane przez Toyotę. Układ napędowy stworzył zaś Hitachi.

W celu dodatkowego wytwarzania energii Hybari wprowadzi systemy hamowania odzyskowego.

Jak wyglądać będzie prototyp? Pociąg stworzony zostanie z przerobionego dwuczłonowego EMU FV-E991. Jego prędkość eksploatacyjna wyniesie ok. 100 km/h. Jednorazowo pokonać będzie mógł dystans bliski 140 km.

Testy rozpoczną się w marcu 2022 r. Prowadzone będą na 4,1 km odcinku na linii Shitte – Hama-Kawasaki Nambu.

Źródło: railway.supply