Aktualności Wydarzenia Wywiady

K. Wrzecionkowska: Redukcji nasłonecznienia daje pasażerowi komfort podróży

Kateryna Wrzecionkowska, Członek Zarządu Pris-System sp. z o.o., podzieliła się swoimi doświadczeniami na rynku polskim, przedstawiła ofertę produktową oraz przeprowadziła przez proces produkcji produktów oferowanych przez spółkę

Na początek zaczniemy od standardowego pytania. Działacie już 5 lat na rynku transportowym w Polsce. Dlaczego akurat systemy ochrony przeciwsłonecznej dla transportu. Czy to efekt badań rynku? Zauważyliście brak takich produktów?

Rozpoczęcie produkcji i dystrybucji systemów przeciwsłonecznych dla transportu jest efektem długofalowej strategii naszej Grupy Kapitałowej, której początki sięgają lat dziewięćdziesiątych na rynku wschodnim. Na bazie analizy potencjału rynków zachodnich, w szczególności Polski, w roku 2014 została podjęta decyzja o utworzeniu spółki i rozpoczęciu produkcji pod Krakowem.

Jak jako firma oceniacie rynek kolejowy w naszym kraju i możliwości dla działalności Waszej firmy?

Rynek kolejowy w Polsce w naszej ocenie to bez przerwy rozwijająca się część gałęzi przemysłu polskiego. Dla naszej firmy oznacza to rozwój linii produktowej w odpowiedzi na niestandardowe rozwiązania techniczne zgłaszane przez naszych klientów, czyli producentów taboru, jak również spółki odpowiedzialne za rewitalizację i serwis pojazdów szynowych. Jednym z naszych największych osiągnięć w ostatnim okresie jest uzyskanie certyfikacji ISO TS (IRIS) dla rynku kolejowego.

Jest to w dużej mierze zasługa naszych polskich partnerów, którzy poprzez swoje wymagania mające na celu rozwój strategicznych dostawców wspomogli nas w tym działaniu.

Jakie produkty oferujecie dla branży kolejowej oraz też szerzej dla całej branży transportowej?

Główną działalnością produkcyjną naszej firmy są systemy przeciwsłoneczne, potocznie nazywane roletami. Oferujemy systemy zarówno dla przestrzeni kabiny motorniczego lub maszynisty, jak również kompletne doposażaniu dla przedziałów pasażerskich. Nie mamy również problemów w wyposażenie przedziałów restauracyjnych i towarowych. W dużym uproszczeniu nasze systemy mogą znaleźć się wszędzie tam, gdzie dzięki redukcji nasłonecznienia pasażerowie i obsługa pojazdu zyskają komfort i bezpieczeństwo podróżowania. Dzięki dużej gamie naszych produktów wyposażamy wszelkie pojazdy, również z szeroko zrozumiałej branży automotive i pojazdów specjalistycznych.

Jakie cechy/parametry w szczególny sposób wyróżniają Wasze produkty od konkurencyjnych?

Naszą największą przewagą na tle konkurencji jest wyspecjalizowanie się w produkcji systemów przeciwsłonecznych jako głównego i jedynego produktu naszej firmy. W przeciwieństwie do innych producentów w branży, dla których systemy przeciwsłoneczne to jeden z wielu produktów, nierzadko niszowych, w ich ofercie. W naszej ocenie produktem flagowym, którego nie posiada żaden z naszych konkurentów jest System Przeciwsłoneczny SRT 210 EL, który jako jedyny na tle całej gamy produktów oferowanych na rynku posiada unikatowe i opatentowane rozwiązania. Do najważniejszych należą: możliwość naprzemiennego trybu pracy tj. sterowanie elektryczne i manualne, zredukowanie masy produktu poniższej standardu, co ma kluczowe znaczenie w erze szybkich kolei, a przy tym cechuje się wysoką estetyką i co najważniejsze jako jedyny z dostępnych rozwiązań na rynku pozytywnie przeszedł badania EMC (badania kompatybilności elektromagnetycznej taboru kolejowego).

W naszej ocenie najważniejsze jest indywidualne podejście techniczne do klienta. Nasz dział inżynierów jest w stanie dopasować nasze produkty do wszelkich wymagań technicznych przedstawionych w zapytaniach ofertowych. Na bazie dialogu między inżynierami klienta i naszymi, każdego roku nasza oferta powiększa się o kilka do kilkunastu nowych produktów. Kolejnym ważnym elementem wyróżniającym nas na tle konkurencji jest termin realizacji, który dzięki wyspecjalizowaniu produkcji i wsparciu materiałowemu ze strony naszych partnerów z Grupy Kapitałowej jest wyróżniającą nas firmą na tle konkurencji.

Proszę przybliżyć jak przebiega proces produkcji Waszych wyrobów?

Zgodnie ze standardami IRIS, wszystko zaczyna się od weryfikacji jakości komponentów zapewnianych przez naszych dostawców. Głównych elementem systemu przeciwsłonecznego jest tkanina, która musi spełniać wszystkie wymagania palnościowe dla rynku transportowego. Tkanina jest wycinana i zabezpieczana przed rozwarstwieniem na krawędziach przy użyciu zautomatyzowanych stołów do krojenia. Równolegle elementy metalowe poddawane są obróbce mechanicznej i przygotowywane do procesów zabezpieczających takich jak anodowanie, cynkowanie lub lakierowanie. Po skompletowaniu wszystkich komponentów następuje proces montażu systemów przeciwsłonecznych przez doświadczony i wyspecjalizowany w tym zakresie zespół naszych pracowników. Ostatnim elementem procesu jest dokładne zabezpieczenie i zapakowanie produktów końcowych. Oczywiście jest to głębokie uproszczenie procesu. Klientów ciekawych szczegółów naszej produkcji zapraszamy do naszej siedziby.

Można zatem powiedzieć, że macie wiedzę i doświadczenia, aby przekonać każdego klienta, że warto zainwestować w Wasze produkty?

Jako firma, która nie funkcjonuje na rynku polskim od lat 90-tych, w przeciwieństwie do wielu naszych kolegów z branży, wiemy że tylko ciężka praca, determinacja i budowanie partnerskich relacji z naszymi Klientami pozwoliła nam na zbudowanie zaufania i owocnych dla obu stron powiązań biznesowych. W naszej ocenie posiadamy duże doświadczenie inżynieryjne i produkcyjne, ale również wciąż wysoki potencjał. Te trzy cechy znajdują odzwierciedlenie w oferowanych przez nas systemach przeciwsłonecznych.

Plany na przyszłość?

Kontynuowanie strategii, której efektem będzie zaspokojenie potrzeb z zakresu zwiększenia komfortu i bezpieczeństwa podróżowania wszystkich osób, które korzystają z pojazdów szynowych i drogowych.