Na stacji Warszawa Gdańska podróżni skorzystają z dodatkowego dostępu do pociągów – będą kładki. Montowane są elewacja i sufity przejść. Wartość prac PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. wraz z dofinansowaniem z POIiŚ, to 63 mln zł.
![](https://raportkolejowy.pl/wp-content/uploads/2021/05/csm_Widok_na_wschodnia_kladke_od_ul._Mickiewicza._Pociag_na_torze_fot._Martyn_Jandula_6c763c5362.jpg)
Są już wszystkie windy na kładkach. Trzy dźwigi zostały zamontowane na wschodniej kładce od strony wiaduktu drogowego na ul. Mickiewicza. Kolejnych pięć na kładce zachodniej od strony ulic Kłopot i Felińskiego. Instalowane są elewacje, barierki na schodach oraz sufity. Prace są wykonywane obok przejeżdżających przez stację pociągów i nie wpływają na obsługę podróżnych. W połowie roku oba obiekty mają być udostępnione podróżnym.
![](https://raportkolejowy.pl/wp-content/uploads/2021/05/csm_Pociag_przejezdzajacy_pod_konstrukcja_kladki_fot._Martyn_Jandula_7ea011bfc1.jpg)
Nowe kładki skrócą czas dojścia do pociągów na Warszawie Gdańskiej. Dzięki kładce od strony ulicy Kłopot i Felińskiego będzie również łatwiejsza komunikacja w obszarze dzielnic, przez które przebiega linia kolejowa. Przy przejściu będą zamontowane stojaki rowerowe.
Od marca na każdym peronie Warszawy Gdańskiej schody ruchome służą podróżnym.
Modernizacja stacji Warszawa Gdańska o wartości 63 mln zł jest realizowana w ramach projektu POIiŚ 5.1-13: „Prace na linii średnicowej w Warszawie na odcinku Warszawa Wschodnia – Warszawa Zachodnia”. Projekt ubiega się o współfinansowanie ze środków POIiŚ do 85% wydatków kwalifikowanych.