Aktualności Raport z Polski

Kolejny raz o krok od tragedii! [VIDEO]

PKP Polskie Linie Kolejowe opublikowały nagranie ku przestrodze z przejazdu kolejowo-drogowego w Rudzienicach pod Iławą (woj. warmińsko-mazurskie). 18 maja 2021 r. kierowca zignorował czerwone światła i zamknięte rogatki. Slalomem ominął zapory.

Tym razem do tragedii nie doszło. Jednak pociągi w miejscu, w którym kierowca wykazał się brakiem wyobraźni, jeżdżą z prędkością 120 km/h. Zachowanie kierującego wymusiło gwałtowne hamowanie składu, który zatrzymał się prawie 500 metrów dalej.

PKP PLK przypominają, że widoczne na nagraniu lekkomyślne zachowanie jest jedną z najczęstszych przyczyn zdarzeń na torach. 99% wypadków wynika z nieodpowiedzialności kierowców. Trzeba pamiętać, że czerwone światło absolutnie zakazuje wjazdu na skrzyżowanie z torami. Zbliżając się do przejazdu należy zachować szczególną ostrożność i upewnić się, że nie zbliża się pociąg.

W przypadku, gdy nie ma możliwości zjazdu z przejazdu – nie powinniśmy na niego wjeżdżać! Natomiast, gdy utkniemy na przejeździe między zamkniętymi rogatkami – powinniśmy bezzwłocznie staranować rogatkę. Rogatki posiadają specjalne bezpieczniki, które pękają w kontrolowany sposób. Gdy nasze auto zostanie unieruchomione na torach wskutek awarii, należy jak najszybciej z niego wysiąść wraz ze współpasażerami i skorzystać z żółtej naklejki, którą znajdziemy na napędzie rogatkowym od strony torów.

Dodatkowe informacje umieszczone są na wszystkich przejazdach. Znajdują się od wewnętrznej strony krzyży św. Andrzeja lub przy słupkach, do których umocowane jest ramię rogatki. Każda naklejka posiada trzy ważne numery. Pierwszy to indywidualny numer przejazdu kolejowo-drogowego. Drugi to numer alarmowy 112, który należy wybrać w przypadku zagrożenia życia. Operator 112 po podaniu numeru skrzyżowania będzie w stanie precyzyjnie określić, gdzie należy wysłać pomoc. Ma także możliwość szybkiego łącza z kolejarzami, którzy mogą wstrzymać ruch pociągów na linii. Trzeci numer to numer awaryjny, na który można zgłaszać usterki.

Dodaj komentarz