Projekt „Prace na linii kolejowej E59 na odcinku Wrocław – Poznań, etap IV, odcinek granica województwa dolnośląskiego – Czempiń” obejmuje ok. 70 km dwutorowej linii. Lepszy dostęp do kolei zapewniają nowe perony na 5 stacjach i 6 przystankach. Pociągi sprawnie jeżdżą nowymi torami z siecią trakcyjną i nowoczesnymi urządzeniami sterowania. Dzięki zrealizowanym w ubiegłych latach pracom na odcinkach: Wrocław – granica województwa dolnośląskiego oraz Poznań – Czempiń dla podróżnych powstały m.in. komfortowe perony na 20 stacjach i przystankach, m.in. w Czempiniu, Puszczykowie i Żmigrodzie oraz bezkolizyjne skrzyżowania w Poznaniu (na ul. Czechosłowackiej), Mosinie i Łęczycy.
Powiązane artykuły
Lubuskie kupuje nowoczesne pociągi od FPS H. Cegielski
16 maja 2025 roku podpisano umowę z poznańską spółką H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych na dostawę sześciu nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych typu PLUS. Kontrakt o wartości blisko 250 mln zł to największe jak dotąd zamówienie tego producenta na pojazdy wyłącznie elektryczne. – W FPS blisko 90% komponentów pochodzi z polskiego przemysłu – to dowód na […]
Transport kolejowy Chiny – Europa z nowym rekordem
Nowy Jedwabny Szlak umożliwił efektywną organizację przewozów kolejowych pomiędzy Chinami i Europą. Podróżujące między innymi przez Rosję składy pobiły właśnie kolejny rekord – co ogłosiły na łamach prasy Koleje Rosyjskie. Świetne wyniki w porównaniu z latami poprzednimi Zgodnie z danymi podanymi przez wspomniane już Koleje Rosyjskie, do września tego roku wyliczono wzrost aż o 47% […]
Pierwszy tramwaj PESA już z pasażerami w Tallinie! [ZDJĘCIA]
Tramwaje PESA Twist dla Tallinna są wyposażone w nowoczesne rozwiązania technologiczne, które zapewniają płynniejszą jazdę i większy komfort dla pasażerów. To 3-członowe tramwaje o długości 28,56 metra, mogący przewieźć do 300 pasażerów (w tym 65 miejsc siedzących). Okres eksploatacji tramwajów jest określony na 35 lat. Prędkość konstrukcyjna to 80 km/h, eksploatacyjna – 50 km/h. Wartość […]