Publikacje Firm Wywiady

Krzysztof Andrulewicz: Wykonujemy wielkie projekty [WYWIAD]

Krzysztof Andrulewicz, dyrektor do spraw rozwoju Aldesa Polska, w rozmowie z redakcją o przebudowach, modernizacjach, potencjale oraz udziale w rynku światowym.

Aldesa kojarzy się z wielkimi projektami, zwłaszcza jeśli chodzi o budownictwo drogowe. Tymczasem posiadacie na swoim koncie realizacje projektów kolejowych, jak przebudowa dworca w Gliwicach. Co obejmował zakres prac?

Przebudowa dworca kolejowego w Gliwicach była naszym pierwszym dużym projektem kolejowym w Polsce. Obejmowała rewitalizację dworca wraz z infrastrukturą peronowo – torową, zadaszeniem peronów i międzytorzy oraz przejściami tunelowymi. Odnowiona została elewacja budynku, wymieniony dach oraz okna, w środku położono nowe posadzki i postawiono ściany, odrestaurowano też kamionkową mozaikę i drewniane sklepienie. Cztery perony po przebudowie mają łukowe, stalowe zadaszenie oraz windy i ruchome schody.
W obrębie stacji kompleksowo przebudowane zostały tory stacyjne wraz rozjazdami, pod którymi zamontowano maty wibroizolacyjne.  Wykonano również całościowej przebudowy sieci trakcyjnej.

Gliwicki dworzec uzyskał nowoczesny wygląd, a pasażerowie mogą korzystać z nowych, niezbędnych współcześnie, udogodnień.

Przeprowadziliście także modernizację trasy tramwajowej w Gdańsku Stogach. Można powiedzieć, że żadne prace torowe nie są Wam obce? 

Nowa linia tramwajowa na gdańskie Stogi była sporym przedsięwzięciem i obejmowała o wiele szerszy zakres prac niż sama tylko rewitalizacja torowiska. W ramach projektu została wykonana przebudowa dwutorowej linii tramwajowej o długości około 4 km w konstrukcji podsypkowej jak i bezpodsypkowej, która została zabudowana ponad pięcioma tysiącami metrów kwadratowych kostki kamiennej.  Powstały dwie nowoczesne pętle tramwajowe, na trasie stanęło czternaście nowych przystanków, zostało także zbudowanych siedemnaście przejazdów gumowych.

W ramach inwestycji przebudowany został również układ drogowy wraz z chodnikami, zjazdami oraz ciągami pieszo-rowerowymi.

Czytaj dalej >