Inwestycje

KZŁ zainstalowały na kolei nowy system dynamicznej informacji pasażerskiej

Informacje wyświetlane są zgodnie z wymogami interoperacyjności (TSI) zawartymi w rozporządzeniu Komisji Europejskiej. Zastosowane wyświetlacze wyróżniają się wysoką jasnością, kontrastem i rozdzielczością, co sprawia, że informacja jest czytelna nawet w najbardziej słoneczne dni.

Wyświetlacze zostały wyprodukowane z najwyższej jakości materiałów przemysłowych i komponentów. Obudowa wykonana jest ze specjalnej dwufazowej stali nierdzewnej, która jest siedmiokrotnie bardziej odporna na zginanie niż zwykła stal. Wyświetlacze wyposażone są w szereg rozwiązań podnoszących ich niezawodność i umożliwiających zdalną kontrolę stanu. Wśród nich znajdują się systemy redundancji zasilania na wypadek awarii zasilaczy i system czujników umożliwiających regulację wewnętrznego środowiska pracy. Dane te przesyłane są w czasie rzeczywistym do serwera nadrzędnego CSDIP.

Zainstalowane tablice zostały wykonane zgodnie z najnowszymi wytycznymi polskiego zarządcy sieci kolejowej. Oznacza to, że spełniają bardzo wysokie wymagania odporności na trudne warunki atmosferyczne, kompatybilności elektromagnetycznej oraz wydajności. Urządzenia te były wielokrotnie badane w specjalistycznych laboratoriach m.in. pod względem odporności na akty wandalizmu, szczelności i zakłóceń elektromagnetycznych oraz w komorach klimatycznych. Środowisko pracy tych urządzeń jest bowiem bardzo trudne. Oprócz wszechobecnego pyłu kolejowego urządzenia narażone są na skrajne warunki atmosferyczne, w tym bezpośrednie nasłonecznienie oraz zakłócenia pochodzące z pobliskiej trakcji elektrycznej i elektrowozów.