Zmodernizowane perony w Książnie, Miłosławiu i Orzechowie zapewnią lepszy dostęp do kolei między Wrześnią a Jarocinem, na linii Oleśnica – Chojnice. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowy na ich przebudowę za blisko 11 mln zł. Wszystkie efekty inwestycji będą dostępne dla podróżnych do końca 2023 r.
![](https://raportkolejowy.pl/wp-content/uploads/2022/06/csm_Tory_oraz_perony_w_Orzechowie_fot.Katarzyna_Kubiak_e8d9a5a0b8-1.jpg)
Dzięki przebudowie na linii Oleśnica – Chojnice, we wszystkich trzech lokalizacjach, podniesie się komfort korzystania z peronów, a osoby o ograniczonej możliwości poruszania się zyskają lepszy dostęp do kolei. Z myślą o nich powstaną pochylnie. Na antypoślizgowej nawierzchni będą ścieżki naprowadzające, pomocne osobom niewidomym i niedowidzącym. Całość realizowanych inwestycji dopełnią wiaty, jasne oświetlenie, czytelne tablice, gabloty z informacjami przydatnymi w podróży.
PKP PLK zrealizują prace w Książnie za ponad 3,4 mln zł. Inwestycję przeprowadzi konsorcjum firm ZRK DOM oraz E=R=G Polska Sp. z o.o. Roboty w Miłosławiu za ponad 3,6 mln zł wykona Alusta S.A. oraz Compremum S.A.. Natomiast w Orzechowie przeprowadzi je INFRAKOL sp. z o.o. sp. k., za ponad 3,7 mln zł. Wszystkie przedsięwzięcia są częścią „Rządowego programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021 – 2025”.
Wielkopolska bardziej kolejowa
W województwie wielkopolskim „Rządowy program budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021 – 2025” uwzględnia na liście podstawowej 13 miejscowości. Budowa nowych przystanków lub modernizacja peronów planowana jest w: Białężycach, Pile (Piła Fabryczna), Bożacinie, Golinie, Koźminie Wielkopolskim, Krotoszynie, Książnie, Miłosławiu, Obrze Starej, Orzechowie, Radlinie, Patrzykowie i Słupcy.