Raport z Polski Wydarzenia

LCS w Zgierzu dba o bezpieczeństwo na linii Łódź – Łęczyca

Lokalne Centrum Sterowania w Zgierzu funkcjonuje już prawie rok. W tym czasie, pod kontrolą komputerowego systemu ISKRA od ELESTER PKP przejechało prawie 36 tys. pociągów. Nadzór obejmuje 45 km trasy Łódź Kaliska – Zgierz – Ozorków – Łęczyca.

LCS Zgierz (Fot. Rafał Wilgusiak / PKP PLK)
LCS Zgierz (Fot. Rafał Wilgusiak / PKP PLK)

LCS powstało w trakcie modernizacji stacji Zgierz. Inwestycja, którą realizowały PKP Polskie Linie Kolejowe, nie tylko usprawni ruch pociągów, ale zwiększy bezpieczeństwo podróżnych.

Wszystko za sprawą nowoczesnych systemów ISKRA, które zastąpiły wyeksploatowane układy mechaniczne nastawni w Zgierzu. W budynku, wyremontowanym w ramach inwestycji z Krajowego Programu Kolejowego, zamontowano komputerowe urządzenia. Dzięki nim kolejarze mogą śledzić kursowanie pociągów na stacji Zgierz oraz na stacjach i przystankach: Łódź Żabieniec, Łódź Radogoszcz Zachód, Zgierz Jaracza, Zgierz Północ, Zgierz Kontrewers, Grotniki, Chociszew, Ozorków Nowe Miasto, Ozorków, Sierpów i Łęczyca.

LCS zapewnia stały monitoring przejazdów kolejowo-drogowych, łącznie 27 skrzyżowań. Z centrum sterowania obsługiwane są także wyświetlacze dynamicznej informacji pasażerskiej znajdujące się na peronach.

– Nowoczesne lokalne centra sterowania wspomagają pracę dyżurnych ruchu dzięki „weryfikowaniu” ich decyzji przez systemy komputerowe – informują PKP Polskie Linie Kolejowe. Możliwe jest prowadzenie stałego nadzoru nad ruchem pociągów z jednego miejsca. Pracownicy w lokalnych centrach sterowania na bieżąco kontrolują wszystkie parametry ruchu kolejowego.

 

Istotnym elementem pracy LCS są urządzenia zamontowane w torach. To one odnotowują liczbę przejeżdżających pociągów przez stację Zgierz oraz pozostałe stacje i przystanki na odcinkach Łódź Kaliska – Zgierz oraz ZgierzOzorków – Łęczyca.

 

Trwa modernizacja linii kolejowej ze stacji Łódź Kaliska do Zgierza

Dodaj komentarz