Inwestycje Raport z Polski Wydarzenia

Lokomotywa przetestowała wiadukt na stacji Warszawa Główna [ZDJĘCIA]

Na nowym wiadukcie na stacji Warszawa Główna stała 120-tonowa lokomotywa. Pojazd testował wytrzymałość obiektu. Od 14 marca wiaduktem tym pojadą pierwsze pociągi. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. jest ważna dla dobrej oferty podróży w obszarze Warszawskiego Węzła Kolejowego.

Fot. Martyn Jandula / PKP PLK

Nowy wiadukt pozwoli bezkolizyjnie przejechać pociągiem z Warszawy Zachodniej w stronę Warszawy Głównej – nad dalekobieżną linią średnicową.

Przeprowadzone testy z udziałem lokomotywy potwierdziły, że obiekt jest przystosowany do bezpiecznego przejazdu pociągów. Zaplanowano, że składy mają dojeżdżać do stacji Warszawa Główna od 14 marca. Statyczne próby obciążeniowe zajęły ponad półtorej godziny. Na wiadukt nad linią średnicową wjechała ponad stutonowa lokomotywa i sprawdziła jego wytrzymałość. Specjalistyczna aparatura dokładnie mierzyła parametry i zachowanie konstrukcji.

Na stacji Warszawa Główna prowadzone są prace wykończeniowe oraz związane z siecią trakcyjną. Specjalna maszyna, tzw. podbijarka, reguluje położenie torów. Dwa nowe perony przygotowywane są do obsługi podróżnych.

Nowa Warszawa Główna ma dwa 350-m perony z dojściem od ul. Towarowej. Dzięki kładce, będzie dojście także od Al. Jerozolimskich i ul. Kolejowej.

Warszawa Główna – większa oferta dla podróżnych w warszawskiego węzła kolejowego

Przywrócenie ruchu kolejowego i obsługi pasażerów na stacji Warszawa Główna pozwoli na stworzenie lepszej oferty dla podróżnych i zwiększenie możliwości warszawskiego węzła kolejowego. Zapewni także optymalny ruch pociągów podczas przebudowy stacji Warszawa Zachodnia, a następnie linii średnicowej.

Stacja Warszawa Główna planowana jest do uruchomienia od 14 marca. Z jej peronów będą korzystać podróżni niektórych połączeń Polregio, Kolei Mazowieckich i Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej.

Projekt „Prace na linii średnicowej w Warszawie na odcinku Warszawa Wschodnia – Warszawa Zachodnia” ubiega się o współfinansowanie przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Wartość robót na stacji Warszawa Główna to ponad 87 mln zł.