Przewozy towarowe

LOTOS Kolej czeka na nowy tabor. W czerwcu dojadą dwie lokomotywy

Tabor LOTOS Kolej w ostatnich miesiącach wzbogacił się o 13 nowych lokomotyw. Kolejne 2 wkrótce włączone zostaną do spółki. Wysłużone już pojazdy trakcyjne zostały wymienione na nowe o wyższych parametrach technicznych. Przekłada się to na wyższy współczynnik dostępności, co z kolei wpływa na efektywność przynosząc spółce wymierne korzyści.

W ubiegłym roku spółka pozyskała 10 nowoczesnych lokomotyw. Tylko w tym – 2020 r. – kolejne trzy. W czerwcu do LOTOS Kolej dojadą kolejne dwie. Tabor to pojazdy trakcyjne polskiej produkcji firmy NEWAG – Dragon 2, Griffin oraz 6Dg, a także te wyprodukowane przez Siemens – VECTRON.

Jak podkreśla przewoźnik, wymiana pojazdów trakcyjnych jest koniecznością, przede wszystkim należy dbać o poprawę bezpieczeństwa i warunków pracy. Obecnie po polskich torach jeżdżą jeszcze lokomotywy, które wyprodukowane zostały w latach 60. i 70. XX wieku.

Nowy tabor LOTOS Kolej, podobnie jak eksploatowane już wcześniej przez spółkę lokomotywy Bombardiera typu TRAXX, cechuje się wysokim współczynnikiem dostępności, który nie jest możliwy do uzyskania przez 40-50 letnie egzemplarze. Poprzez wydłużenie cykli utrzymaniowych, znacząco zmniejszyła się liczba planowych przeglądów oraz napraw okresowych. Współczynnik dostępności lokomotyw w LOTOS Kolej oscyluje obecnie w granicach 95 procent. Dzięki temu spółka ma do dyspozycji więcej pojazdów trakcyjnych, co wpływa na zwiększony potencjał przewożonego wolumenu.

Czytaj dalej >