Nowe typy lokomotyw zastępują „leciwe” pojazdy trakcyjne, wyprodukowane w latach 1970-1979, do niedawna użytkowane przez LOTOS Kolej, tj. ET40, M62, 183 czy jeszcze obecnie eksploatowane typy ET22 oraz EU07, które cechowała niska sprawność techniczna wynikająca z ich wieku. Ponadto dobiegł końca proces modernizacji własnych lokomotyw manewrowych SM42 na 6Dg. Zakończenie eksploatacji zaawansowanego wiekowo taboru przełożyło się na zmniejszenie liczby eksploatowanych typów pojazdów trakcyjnych i unifikację taboru kolejowego, co znacząco obniżyło koszty eksploatacyjne lokomotyw, a tym samym znacząco zmniejszyły się koszty utrzymaniowe spółki. Jest to niezwykle istotne dla funkcjonowania spółki w czasie pandemii, która wpłynęła okresowo na spadek zapotrzebowania na przewozy.
Powiązane artykuły
Przewoźnik PKP Cargo podsumował inwestycje taborowe
Największy przewoźnik towarowy zorganizował spotkanie z dziennikarzami na którym zaprezentował i podsumował inwestycje taborowe. Czesław Warsewicz, prezes zarządu PKP Cargo SA, na wstępie podkreślił: – Na PKP CARGO trzeba patrzeć jako na Grupę a nie jednostkowo. Dodał także, że Spółka realizuje obecnie trzy duże projekty, na które składają się cztery zadania. Pierwsze dwa zadania dotyczą […]
System RCS® od MMR Group TransComfort na Osi Zachodniej we Wrocławiu
We Wrocławiu trwają zaawansowane prace przy budowie tzw. Osi Zachodniej, największej obecnie inwestycji drogowej w tej części miasta. W ramach prac powstanie m.in. nowe, zielone torowisko, do którego MMR Group TransComfort dostarczył 3537 mtp systemu RCS®. Budowa Osi Zachodniej we Wrocławiu składa się z dwóch projektów: przebudowy ul. Kosmonautów (na odcinku 2,2 km od kąpieliska […]
Tramwaje Warszawskie zaprezentowały czoło pojazdu Hyundai Rotem
Zobaczyliśmy, jak prezentuje się wybrane przez warszawiaków czoło tramwaju Hyundai Rotem z charakterystycznym uśmiechem. Producent wspólnie z pracownikami Tramwajów Warszawskich prowadzi ostatnie odbiory wózków. Pierwszy niskopodłogowy wagon ma przyjechać do stolicy na początku lata. Warszawski przewoźnik tramwajowy zamówił u azjatyckiego producenta 123 pojazdy. Nadwozia pierwszych dwóch są już skompletowane, pomalowano je na żółto, czerwono i […]