Wywiady

Maciej Kaczanowski: Przemysł kolejowy wciąż inwestuje w innowacje

Kampania koncentruje się w szczególności na procesie rekrutacji i retencji następnego pokolenia wykwalifikowanych pracowników, wykraczając nawet poza generację Z. Niemniej jednak badanie nadal stanowi wyjątkową okazję do bezpośredniego kontaktu z generacją Z, w szczególności w zakresie tworzenia lepszej polityki przemysłowej i publicznej dla ich potrzeb. Dzięki słuchaniu możemy podejmować świadome decyzje w zakresie przyciągania nowych talentów.

Pan Philippe Citroën, dyrektor generalny UNIFE stwierdził, że dzięki wspólnym wysiłkom pociąg zwany Europejskim Zielonym Ładem będzie w stanie nabrać imponującego tempa. Podziela Pan takie przekonanie?

Z całą pewnością tak. Strategiczna rola, jaką odegrała i odgrywa kolej w czasie kryzysu Covid-19 oraz jej rola jako najbardziej ekologicznego i najbezpieczniejszego środka transportu masowego pokazały, jak ważne jest wzmocnienie przyszłych systemów transportowych, w których kolej stanowi podstawę w całej Europie.

Pandemia pokazała, że przemieszczanie się ludzi i towarów pozostaje koniecznością, a nie wyborem. Płynne przemieszczanie się towarów w ramach międzynarodowych łańcuchów dostaw musi być utrzymane, aby zapewnić funkcjonowanie europejskiej gospodarki.

W czasie kryzysu systemy kolei i miejskiego transportu szynowego (tramwaje/metro/koleje miejskie) zapewniały i nadal zapewniają przepływ towarów i pasażerów pracujących w kluczowych zawodach. Było to możliwe również dzięki dużym inwestycjom UE w projekty kolejowe w ostatnich latach –  za pośrednictwem instrumentów finansowania w ramach instrumentu „Łącząc Europę” i europejskiego systemu informacji o transporcie kolejowym –  modernizacja infrastruktury europejskiej, usunięcie wąskich gardeł i uzupełnienie brakujących ogniw.

Europejski Zielony Ład powinien wspierać ożywienie gospodarcze w Europie w perspektywie długoterminowej, a kolej będzie jednym z jego kluczowych elementów.

Dodaj komentarz