Inwestycje Raport z Polski Wydarzenia

Modernizacja linii Chorzów Batory – Bytom – Nakło Śląskie z nadzorem

Jedna z największych inwestycji w woj. śląskim

Umowa o nadzór dotyczy dużego i ważnego projektu, którego wartość wynosi 1,2 mld zł. Dofinansowanie pochodzi z unijnego Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Inwestycja jest na etapie prac projektowych, które zaplanowano do końca 2021 roku. Roboty budowlane przewidziane są na lata 2022-2024.

Dla podróżnych efektem inwestycji będzie większa dostępność kolei z nowego przystanku Chorzów Uniwersytet i nowych peronów na stacjach: Chorzów Miasto, Chorzów Stary, Bytom, Bytom Karb, Radzionków oraz przystankach Bytom Północ i Radzionków Rojca. Zapewniony będzie dostęp dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Komfort podróży zwiększy nowe nagłośnienie, oświetlenie, czytelne oznakowanie, a także ławki i wiaty. Na stacji Bytom przewidziano odnowienie wiaty nad peronami.

Zostanie wymienione 80 km torów i sieci trakcyjnej. Będą nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym, co sprawi, że zwiększy się przepustowość linii – będzie mogło sprawnie kursować więcej pociągów, w tym dłuższych i cięższych składów towarowych. Lokalne Centrum Sterowania w Bytomiu, wyposażone w nowoczesny system sterowania ruchem kolejowym, zwiększy poziom bezpieczeństwa, podobnie jak przebudowa przejazdu i przejść dla pieszych. Zaplanowano budowę i przebudowę 29 obiektów, m.in. wiaduktów kolejowych w Radzionkowie i Świętochłowicach.

Źródło: PKP PLK

Dodaj komentarz