Raport z Polski Tramwaje Wydarzenia

MPK Wrocław podsumowało rok pandemii

Pomocna dłoń

Praca w MPK to służba mieszkańcom, ale nie tylko na niwie komunikacyjnej. Pandemia uwidoczniła, jak wiele grup społecznych gorzej radzi sobie w covidowych realiach. Ekipa MPK kolejny raz stanęła na wysokości zadania, angażując się w akcje pomocowe:

  • rozwożenie zakupów seniorom podczas wiosennego lockdownu (akcja koordynowana przez WCRS),
  • zbiórki żywności dla potrzebujących – podopiecznych fundacji WeźPomóż.pl,
  • przekazanie uczniom komputerów do zdalnej nauki,
  • dowóz seniorów na szczepienia przeciw COVID-19,
  • zatrudniliśmy czasowo pracowników Aquaparku i Hali Stulecia, chroniąc ich przed zwolnieniem.

Gotowi na trzecią falę

Pierwszy rok walki z pandemią za MPK, jednak zagrożenie wciąż jest realne.

– Wciąż działamy na wysokich obrotach i wyciągamy wnioski z lekcji, jaką udzieliły nam dwie poprzednie fale. Priorytetowo traktujemy procedury i zasady bezpieczeństwa, ale jeszcze większą uwagę przyłożymy do działań edukacyjnych – zapowiada prezes MPK.

 

Komunikacja miejska jest dla mnie priorytetem. Robimy wszystko, aby zapewnić naszym mieszkańców maksymalnie wysoki standard podróży – także jeśli chodzi o kwestie związane z pandemią. Spółka regularnie czyści pojazdy, jednak najwięcej zależy od nas samych. Maseczka, dystans społeczny, dezynfekcja. Proszę pamiętajmy o tych prostych zasadach i korzystajmy bez obaw z komunikacji miejskiej, ale zawsze z maseczką – dodaje Prezydent Wrocławia Jacek Sutryk.