Raport z Polski Tramwaje Wydarzenia

MPK Wrocław rozpoczęło współpracę z Rzecznikiem Praw Dziecka [ZDJĘCIA]

MPK Wrocław pomoże dzieciom dowiedzieć się o przeznaczonym dla nich telefonie zaufania. To dzięki rozpoczętej właśnie współpracy z Rzecznikiem Praw Dziecka. Z pomocy może skorzystać każdy młody człowiek zmagający się z problemami z depresją, samotnością czy aktami agresji.

Fot. MPK Wrocław

Na jednym z tramwajów wrocławskiego MPK będzie widniał numer telefonu 800 12 12 12 oraz adres internetowego czatu czat.brpd.gov.pl. Korzystając z nich dzieci i młodzież mogą bezpłatnie i zupełnie anonimowo skontaktować się z ekspertami, którzy pomogą im w rozwiązaniu trudnych problemów.

Pandemia koronawirusa i wywołana nim izolacja pociągnęła ze sobą kolejną pandemię. Pandemię niepokoju, depresji, strachu, niepewności i agresji. To mnóstwo emocji, z którymi młodzi ludzie nie zawsze mogą sobie poradzić – zauważa prezes MPK Wrocław Krzysztof Balawejder. – Jako społecznie odpowiedzialny przewoźnik, od dawna włączamy się w walkę z takimi właśnie negatywnymi zjawiskami i cieszymy się, że i tym razem będziemy mogli pomóc.

 

Specjalne malowanie informujące o telefonie zaufania znalazło się na jednym z dwukierunkowych tramwajów typu Skoda 19T, stacjonującym na Zajezdni Tramwajowej Borek. Obsługiwał będzie różne linie na terenie niemal całego miasta.

– Uruchomiony przeze mnie całodobowy Dziecięcy Telefon Zaufania 800 12 12 12 oraz specjalny czat internetowy pełnią rolę „poradni pierwszego kontaktu” dla dzieci i młodzieży w całej Polsce. Dzięki współpracy z Ministerstwem Zdrowia i Ministerstwem Edukacji i Nauki nasi eksperci dyżurujący przy telefonie i czacie udzielają wszechstronnego wsparcia potrzebującym. Nie tylko w zakresie pomocy psychologicznej, co jest oczywiście podstawowym zadaniem, lecz także przy rozwiązywaniu problemów szkolnych – tłumaczy Rzecznik Praw Dziecka Mikołaj Pawlak.