Tramwaje

MPK Wrocław w walce z koronawirusem

Ponad 700 tys. zł wydało MPK Wrocław od początku roku na zapewnienie bezpieczeństwa pasażerom i pracownikom w czasie pandemii koronawirusa. W ramach działań pojazdy są dezynfekowane i ozonowane. Do dyspozycji pracowników są maseczki i płyny dezynfekujące.

Fot. MPK Wrocław

Pierwszym z działań, jakie podjęło MPK jeszcze w lutym, było wydłużenie o 50 proc. czasu spędzanego na czyszczeniu tramwajów i autobusów. Od marca wszystkie pojazdy przewoźnika są również ozonowane oraz dezynfekowane co tydzień metodą elektrostatyczną. Taki sposób jest bardzo skuteczny, ponieważ preparat wirusobójczy pokrywa nawet najbardziej skomplikowane i trudnodostępne powierzchnie. MPK wydało na te działania prawie 250 tysięcy złotych.

– O pieniądzach warto i trzeba mówić, ale w momencie, gdy na szali kładziemy zdrowie naszych pasażerów i pracowników, nie można myśleć tylko wskaźnikami ekonomicznymi – mówi prezes MPK Wrocław Krzysztof Balawejder. – Komunikacja miejska musi działać pomimo pandemii i rządowych obostrzeń. Już w tym momencie po ulicach Wrocławia jeździ cały dostępny tabor, a praca na naszych zajezdniach odbywa się przy zachowaniu surowego reżymu sanitarnego.

 

Każdy z motorniczych i kierowców ma do swojej dyspozycji maseczki i płyny do dezynfekcji. Przewoźnik wrócił również do wydzielania stref bezpieczeństwa w pojazdach, tak aby ograniczyć kontakt pomiędzy pasażerami a kierującymi. Praca pracowników zaplecza na zajezdniach została również podzielona w taki sposób, aby pracujący na różnych zmianach nie mieli ze sobą bezpośredniego kontaktu.

Działania MPK Wrocław w celu ograniczenia rozprzestrzeniania się koronawirusa:

  • utrzymanie obecnej częstotliwości kursów tramwajowych i autobusowych,
  • wypuszczenie całego dostępnego taboru na linie,
  • uruchomienie kilkunastu dodatkowych autobusów awaryjnych, aby w ramach potrzeby wspierały regularnie kursujące pojazdy na najbardziej obleganych liniach,
  • cotygodniowa dezynfekcja wszystkich pojazdów,
  • ozonowanie pojazdów,
  • zakup rękawiczek, masek, płynów do dezynfekcji dla pracowników; są one dostępny zarówno na zajezdniach MPK oraz w punktach socjalnych,
  • wydzielenie stref bezpieczeństwa w pojazdach,
  • wydłużenie o 50 proc. czasu spędzanego na czyszczeniu pojazdów,
  • zrezygnowanie z ciepłych przycisków; drzwi we wszystkich pojazdach otwierają kierujący,
  • akcja rozdawania maseczek przez kontrolerów w asyście policji i straży miejskiej,
  • reorganizacja pracy w obiektach w celu zminimalizowania ryzyka zachorowań.