Inwestycje Raport z Polski Tramwaje Wydarzenia

MPK Wrocław zakończył ważne inwestycje torowe [ZDJĘCIA]

We Wrocławiu zakończyły się dwie ważne inwestycje torowe – remont torowiska na ul. Powstańców Śląskich oraz wymiana rozjazdu na Podwalu. Ich efekt MPK Wrocław przedstawił na zdjęciach.

Fot. MPK Wrocław

Remont przejazdu w ciągu ul. Powstańców Śląskich prowadzony był na wysokości skrzyżowania z ul. Kutnowską. Była to jedna z najważniejszych tegorocznych inwestycji w ramach #TORYwolucji. Zadanie polegało przede wszystkim na wymianie szyn na obu torach – by jazda była tam szybsza, wygodniejsza i bezpieczniejsza.

– Zadbaliśmy również o komfort pasażerów autobusów i kierowców samochodów – układając nową, równą, solidną, betonową nawierzchnię – informuje Bartosz Naskręski, rzecznik prasowy MPK Wrocław. – Poprawiliśmy też stan przejścia przez torowisko i przejazdu rowerowego przy przystanku „Orla”. To wszystko udało to zrobić przy utrzymaniu ruchu przez większość czasu – dzięki specjalnym tymczasowym rozjazdom tramwaje kursowały tam bowiem wahadłowo po jednym torze. Prace kosztowały nas prawie 1,9 miliona złotych.

 

Na Podwalu wymieniony został rozjazd przed skrzyżowaniem z ul. Sądową, od strony pl. Orląt Lwowskich.

– Zainstalowaliśmy elektrycznie sterowaną zwrotnicę, co ułatwi motorniczym jej przestawianie – kontynuuje rzecznik prasowy wrocławskiego przewoźnika miejskiego. – Urządzenie jest też odwodnione i ogrzewane – a to oznacza większą niezawodność zimową porą. Torowisko biegnie środkiem jezdni – kierowcy na pewno więc docenią wyrównaną nawierzchnię jego zabudowy. Z tej trasy korzystać będą w przyszłości tramwaje kursujące Trasą Autobusowo-Tramwajową z Nowego Dworu. Prace kosztowały nas ponad 1,2 miliona złotych.

 

Modernizacja wrocławskich torowisk tramwajowych trwa. Aktualnie prowadzone są wymiany łuków na ul. Nowy Świat, przed przystankiem „Rynek”. Wykonawca korzysta z faktu, że trasa zamknięta jest dla ruchu z powodu przebudowy mostów Pomorskich. Dodatkowo układane są  nowe szyny (126 metrów), by poprawić parametry obciążonego na co dzień torowiska.

Dodaj komentarz