Na terenie zajezdni tramwajowej Borek przy ulicy Powstańców Śląskich 209 MPK Wrocław zaprezentowało pierwsza wyremontowana Skodę 16T. W wydarzeniu udział wziął Krzysztof Balawejder, prezes MPK Wrocław, Marcin Urban, skarbnik Urzędu Miasta Wrocławia oraz Prezes Zarządu firmy Saatz Jarosław Lazurko.
Choć nie jest to 1 kwietnia, MPK Wrocław przygotowało dla oczekujących na prezentację zmodernizowanej Skody mały żart, prezentując owinięty w kokardę inny tramwaj miejskiego przewoźnika.
Oficjalnego otwarcia bramy zajezdni, za którą oczekiwał na wyjazd tramwaj Skoda 16T dokonał m.in. Krzysztof Balawejder.
– Zaczynamy powoli zbierać owoce z tego, co zasialiśmy – podkreślał Prezes MPK Wrocław. – Mam nadzieję, że okazji do radości będzie jeszcze więcej. Dziś jest dla nas szczególny dzień – nie tylko oddajemy zmodernizowany tramwaj, ale też wzbogacony o kilka funkcjonalności. Jest niebieski, niskopodłogowy, a co ważne – wyposażony w klimatyzację.
W wydarzeniu udział wziął także skarbnik UM Wrocław – Marcin Urban.
– W imieniu prezydenta miasta Jacka Sutryka, chciałem podziękować firmie wykonującej modernizację oraz spółce MPK Wrocław za nakład pracy włożony w ten projekt – podkreślał. – MPK od lat, konsekwentnie wprowadza na nasze tory nowe pojazdy, w tym tramwaje. Wprowadza nowe, ale nie zapomina o przywracaniu świetności pojazdom starszym, by spełniały najwyższe normy techniczne. Ponadto, wciąż realizowane są projekty w ramach #TORYwolucji. Zmieniają się torowiska i trakcje. Mam nadzieję, że takich zmian będzie więcej.
Jak zaznaczył Urban, aktualnie prowadzone są rozmowy z bankiem dot. kolejnego wsparcia na zakup nowych pojazdów MPK Wrocław i kolejnych inwestycji torowych.
– Dokładnie 9 miesięcy temu podpisaliśmy umowę na modernizację wrocławskich tramwajów Skoda 16T – mówił przedstawiciel firmy Saatz. – Deklarowałem wówczas, że dołożymy wszelkich starań, aby projekt doszedł do skutku. I się udało! Dostarczyliśmy tramwaj na dwa miesiące przed planowanym terminem.
W ramach prac wymieniony został m.in. oprogramowanie pojazdu. Dokonano także wiele innych prac, których nie widać gołym okiem – wymieniono setki elementów metalogo-gumowych, złączek oraz mechanizmów drzwiowych. Wzmocniona została konstrukcja podłogi oraz dachu. Zainstalowano także klimatyzację.
– Teraz opinie wydać muszą mieszkańcy Wrocławia – podsumował Jarosław Lazurko.