Raport z Polski Tabor Wydarzenia

Na dolnośląskie tory wyjechała pierwsza hybryda [ZDJĘCIA]

Rewitalizacja linii kolejowej pomiędzy Wrocławiem a Sobótką i Świdnicą po ponad 20 latach przywróci regularne połączenia pasażerskie na tym odcinku. Umożliwi to wielu Dolnoślązakom szybki i komfortowy transport do stolicy województwa. Walczymy z wykluczeniem transportowym, aby Dolnoślązacy mogli w równym stopniu korzystać z oferty edukacyjnej, kulturalnej i rekreacyjnej – deklaruje Tymoteusz Myrda, członek zarządu województwa dolnośląskiego.

 

Komfort i wygoda podróży

Także osoby z ograniczoną możliwością poruszania się będą mogły w pełni korzystać z łatwego transportu, bowiem składy Impuls II są całkowicie przystosowane do ich potrzeb. Dodatkowo wszyscy pasażerowie będą mieli do dyspozycji bezprzewodowy internet, gniazdka elektryczne, porty USB i podokienne stoliki. „Hybrydy” są także wyposażone w klimatyzację, wydzielone miejsca do przewozu rowerów oraz nowoczesny system informacji pasażerskiej.

– W Kolejach Dolnośląskich stawiamy sobie za cel wprowadzanie na tory najbardziej rozwiniętych technologicznie składów. Możemy go realizować dzięki wsparciu władz samorządowych. Wykorzystanie pociągów hybrydowych z dwusystemowym napędem umożliwi nam obsługę nowych linii – mówi Damian Stawikowski, prezes Kolei Dolnośląskich.

 

Początkowo Koleje Dolnośląskie planowały zakup dwóch pojazdów hybrydowych. Przewoźnik skorzystał jednak z prawa opcji, decydując się na jednorazowe zamówienie, aż sześciu składów.

– Cieszy mnie fakt, że kolejne województwo będzie posiadało w swej flocie pojazdy hybrydowe. Gratuluję władzom Województwa Dolnośląskiego konsekwencji w dbaniu o swoje pojazdy, a tym samym bezpieczeństwo i jakość przewozów. Jestem przekonany, że podróżni docenią komfort podróżowania pojazdami hybrydowymi i wpłynie to na konkurencyjność spółki Koleje Dolnośląskie na rynku operatorów przewozów kolejowych.  Nasze hybrydy to konstrukcja, która jest efektem innowacyjnego podejścia NEWAGu do poszukiwanej przez przewoźników optymalizacji oferty, wyjściem naprzeciw oczekiwaniom w zakresie ekonomiki eksploatacji i ekologii taboru kolejowego – komentuje Zbigniew Konieczek, prezes Newag.