Inwestycje Wydarzenia

Na linii do Zakopanego powstaną dwa nowe przystanki

PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na budowę przystanków Bańska Niżna i Poronin Misiagi. Inwestycja powstanie na linii Chabówka – Zakopane i pozwoli dojechać turystom bliżej Term Gorący Potok, a także szlaków w Poroninie.

Stacja Sucha Beskidzka (fot. Maciej Mstowski / PKP PLK)
Stacja Sucha Beskidzka (fot. Maciej Mstowski / PKP PLK)

Przetarg na budowę dwóch przystanków kolejowych zwiększyć ma dostęp do kolei pod Tatrami. Inwestycja realizowana jest w ramach prac na trasie SkawinaSucha BeskidzkaChabówkaZakopane.

Przystanek Bańska Niżna zlokalizowany zostanie w rejonie Term Gorący Potok. Do kompleksu basenów termalnych możliwy więc będzie dojazd koleją – transportem ekologicznym i konkurencyjnym względem samochodów.

Przystanek Poronin Misiagi, to dodatkowa, dogodna dla mieszkańców, a także turystów lokalizacja nowego miejsca zatrzymań pociągów.

Na nowych przystankach przewidziano perony o wysokości zapewniających wygodne wsiadanie do pociągów. Będą zarówno wiaty, ławki, tablice informacyjne, jak i oznakowanie. Odpowiednie oświetlenie zapewni komfort w podróży po zmierzchu. System pasów ostrzegawczych i pól uwagi ułatwi komunikację pasażerom o ograniczonych możliwościach poruszania się. Przy nowych obiektach przewidziano stojaki rowerowe.

Zakopane: Dostępniejsza kolej, wygodniejsze podróże

Kolejowa zakopianka zmienia się dla pasażerów i zapewnia coraz lepsze podróże pociągiem. To efekt inwestycji PLK na liniach SkawinaSucha BeskidzkaChabówkaZakopane. Już zmodernizowano 20 stacji i przystanków na trasie między Skawiną a Zakopanem. Podróżni zyskali dodatkowy przystanek Radziszów Centrum. Budowa kolejnych przystanków w Bańskiej Niżnej, w Poroninie, w Rzozowie, a także Woli Radziszowskiej zwiększy dostępność i komfort podróżnych.

Prace na kolejowej zakopiance przewidziano do 2023 r. Skróci się czas podróży z Krakowa do Zakopanego do ok. 2 godzin.

Na modernizację kolejowej „zakopianki”, w ramach projektu „Prace na liniach nr 97, 98,99, na odcinku SkawinaSucha BeskidzkaChabówka – Zakopane”, przeznaczono przeszło 1,1 mld zł netto. Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Dodaj komentarz