Inwestycje Wydarzenia

Na trasie Rail Baltica powstanie nowy wiadukt kolejowy

W Małkini, nad linią kolejową Warszawa – Białystok, rozpoczęła się budowa wiaduktu drogowego. Bezkolizyjne skrzyżowanie zwiększy poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym na trasie Rail Baltica oraz w mieście. Koszt inwestycji to 48 mln zł.

Fot. Wikimedia Commons

Wiadukt zastąpi przejazd kolejowo-drogowy i połączy ul. Ostrowską z ul. Nurską. Dzięki inwestycji kierowcy zaoszczędzą czas – nie będą oczekiwać na przejazd pociągu przy zamkniętych rogatkach. Sprawniejsza będzie komunikacja w mieście m.in. dzięki  przebudowie odcinków przyległych ulic, budowie 2 rond i dojazdów. Dla pieszych i rowerzystów zaplanowano chodniki i ścieżkę rowerową. Długość wiaduktu bez dojazdów będzie wynosiła 110 m.

Wykonawca przejął teren budowy i rozpoczął prace. Widać już fundamenty podpór nowego obiektu. Montowane jest zbrojenie i wylewany beton. Na kolejnym etapie formowane będą nasypy. Roboty nie mają wpływu na ruch pociągów. Wykonawcą prac jest Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor Sp. z o.o. Wiadukt ma być gotowy w pierwszym kwartale 2022 roku.

Rail Baltica dla podróżnych i mieszkańców

Budowa wiaduktu to kolejna inwestycja PLK w Małkini związana z modernizacją linii Rail Baltca. Mieszkańcy korzystają z już nowych, wygodniejszych peronów z bezpiecznym  przejściem podziemnym. Poziom bezpieczeństwa w ruchu pociągów zwiększyło wprowadzenie nowoczesnego lokalnego centrum sterowania. Już ponad rok pociągi kursują po dwóch torach i nowych mostach na Bugu. Zlikwidowane zostało „wąskie gardło” i poprawiła się przepustowość na ważnej krajowej i międzynarodowej trasie.

Czytaj dalej >