Raport z Polski Tabor

Najnowocześniejsze maszyny torowe w zasobach PKP PLK

PKP Polskie Linie Kolejowe dysponują najnowocześniejszymi maszynami dbającymi o tory kolejowe. Osiem pojazdów trafiło do PKP PLK oraz spółek zależnych w Gdańsku, Krakowie, Wrocławiu i Poznaniu. Producentem są firmy Plasser & Theurer. Sprzęt będzie wykorzystywany do prac inwestycyjnych i utrzymaniowych.

Fot. Plasser Theurer
Fot. Plasser Theurer

Kombajn podtorzowy RPM 1000 oraz podbijarka UNIMAT 09-4×4/4S Dynamic to najnowsze zakupy Pomorskiego Przedsiębiorstwa Mechaniczno-Torowego sp. z o.o. w Gdańsku. Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej w Krakowie sp. z o.o., Zakład Robót Komunikacyjnych – DOM w Poznaniu sp. z o.o. oraz Dolnośląskie Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury Komunikacyjnej DOLKOM sp. z o. o. we Wrocławiu nabyły po jednej profilarce tłucznia USP 2000 C2. DOLKOM sp. z o. o. dodatkowo nabył podbijarkę do prac utrzymania infrastruktury kolejowej UNIMAT 08-4×4/4S i dwa transportery materiałów sypkich typu MFS 120 S.C.

Spółki 5 października br. podpisały umowy na realizację zamówień. Nowy sprzęt wzbogaci park maszynowy. Szybsze prace interwencyjne i naprawa torów ma przełożenie m. in. na sprawne kursowanie pociągów. Zakup był możliwy dzięki dokapitalizowaniu spółek zależnych od PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

– Nowy sprzęt dla Grupy Kapitałowej PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. oznacza rozwój i zwiększanie efektywności prac na sieci kolejowej. Roboty na torach będą przebiegały szybciej i sprawniej, a to jest ważne przy rozwoju przewozów kolejowych w Polsce – mówi Andrzej Bittel, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury.