Żaden wykonawca nie zainteresował się zapytaniem PKP Intercity, które dotyczyło wykonanie napraw P4 przy około 450 wagonach. Przewoźnik planuje zlecić prace swojej spółce-córce.
Tak jak informowaliśmy na łamach ‘Raportu Kolejowego‘, PKP Intercity ogłosiło postępowanie prowadzone w trybie zapytania o informację, które dotyczyło możliwości wykonania napraw P4 wraz z przeprowadzeniem przeglądu P3 przy łącznie około 450 wagonach. Postępowanie RFI dotyczyło około 110 wagonów 111A, około 160 wagonów 174A oraz około 180 wagonów typu XB.
Postępowanie te było prowadzone w celu uzyskania informacji na temat możliwości przerobowych wykonawców oraz szacunkowe koszty realizacji prac. Jednak jak dowiedział się ‘Raport Kolejowy’, żaden z podmiotów nie odpowiedział na zapytanie przewoźnika dalekobieżnego. Tym samym PKP Intercity planuje zlecić prace swojej spółce-córce.
Termin udzielenia informacji upłynął pod koniec stycznia. Żadna z zapytanych firm nie odpowiedziała i nie przedstawiła szacunkowych kosztów. Naprawy planujemy zlecić firmie PKP Intercity Remtrak – poinformowała Marta Ziemska z Biura Prasowego PKP Intercity.
Warto wskazać, że PKP Intercity Remtrak realizowało już podobnie duże zamówienie naprawy wagonów na czwartym poziomie utrzymania w ramach kontraktu podpisanego z PKP IC we wrześniu 2023 roku. Kontrakt ten dotyczył wykonania napraw 330 wagonów – więcej informacji.