Tabor

Nowe EZT dla Małopolski. W przetargu rywalizują NEWAG i PESA

Tylko dwie spółki złożyły ofertę w przetargu na dostawę 7 Elektrycznych Zespołów Trakcyjnych dla Małopolski. Tabor dostarczyć chce NEWAG oraz bydgoska PESA. Koszty obu ofert wpisują się w kwotę zarezerwowaną na zakup przez samorząd Małopolski.

Pojazdy, które mają trafić do województwa małopolskiego, eksploatowane będą w aglomeracji krakowskiej. Zgodnie z opublikowanym zamówieniem, pociągi mają być czteroczłonowe, z dwoma parami drzwi po każdej stronie dwóch środkowych wagonów. W ramach opcji samorząd przewiduje dostawę dwóch dodatkowych pojazdów oraz „depozyt zespołów, podzespołów i części”. Zwycięzca przetargu będzie świadczył także usługi serwisowo-utrzymaniowo-naprawcze przez kolejne 5 lat.

Kryteria: Dostawcę EZT wybierze samorząd na podstawie ceny (60 proc.) oraz terminu dostawy (40 proc.)

Z najtańszą propozycją wyszedł NEWAG, który zaproponował cenę 245 272 332, 00 zł. Druga była bydgoska PESA – 251 006 100,00 zł. Obie kwoty wpisują się w zarezerwowaną przez samorząd sumę – 251 788 236,00 zł.