Tabor

Nowe pociągi dotarły do bazy Kolei Wielkopolskich [ZDJĘCIA]

Koleje Wielkopolskie odebrały dwa pierwsze pociągi Pesa Elf 2. Kolejne dotrą do Poznania jeszcze w tym roku.

Do bazy Kolei Wielkopolskich w Zbąszynku. dotarły dziś (3.12) dwa elektryczne zespoły trakcyjne Pesa Elf2 /48 WEb/. To pierwsze z pięciu pojazdów przekazanych  KW w ramach umowy na dostawę pięcioczłonowych Elf2 podpisanej 14 lutego 2019 roku pomiędzy konsorcjum Pesa / ZNTK Mińsk Maz. a Urzędem Marszałkowskim Województwa Wielkopolskiego.

– Mimo ograniczeń wynikających z Covid-19 zgodnie z planem realizujemy produkcję tych pojazdów. Kolejne Elfy2 dla Kolei Wielkopolskich dotrą do Poznania jeszcze w tym roku – podkreślił Maciej Maciejewski, Członek Zarządu, Dyrektor Sprzedaży Pesa Bydgoszcz SA.

 

O zakupie mówił także Wicemarszałek Województwa Wielkopolskiego.

– Samorząd Województwa Wielkopolskiego chcąc sprostać oczekiwaniom pasażerów i utrzymać standard przewozów koleją na bardzo wysokim poziomie inwestuje w nowoczesne, wygodne i pojemne składy. Takie są właśnie nowe Elfy 2 typu 48WEb. Pojazdy te posiadają szereg udogodnień, które z pewnością sprawią, że podróżowanie koleją po Wielkopolsce stanie się jeszcze bardziej komfortowe – powiedział  Wojciech Jankowiak, Wicemarszałek Województwa Wielkopolskiego

 

48 WEb, czyli najnowsze, pięcioczłonowe, elektryczne zespoły trakcyjne Pesa Elf2, wyprodukowane dla Wielkopolski mają 90,5 m długości, 246 miejsc siedzących, a w sumie mogą zabrać jednorazowo 536 pasażerów. Rozwijają prędkość do 160 km/h.

W pojazdach wydzielono przestrzeń dla osób niepełnosprawnych, miejsca na rowery, a także przedział kierownika pociągu. Poza standardową klimatyzacją, czy systemami informacji pasażerskiej Elfy2 dla KW są wyposażone w defibrylatory, a nawet specjalne odświeżacze powietrza.

Pesa do tej pory dostarczyła przewoźnikom z Polski prawie 200 elektrycznych zespołów trakcyjnych, w tym 44 pojazdów typu Elf2. Poza Kolejami Wielkopolskimi w tej chwili bydgoska spółka realizuje produkcję pojazdów dla Kolei Małopolskich, czeskiego przewoźnika Regio Jet, kolei włoskich Trenitalia, lokomotyw dla RCP i PolMiedźTrans oraz  oraz tramwajów dla Kijowa, Cluj, Gdańska i Śląska.​

Reklama