Inwestycje Raport z Polski Wydarzenia

Nowe przejście podziemne na stacji Kraków Bieżanów

Już w przyszłym tygodniu kładkę między peronami na stacji krakowskiego Bieżanowa zastąpi nowo powstałe przejście podziemne. Jest to część inwestycji współfinansowanej ze środków UE, w ramach instrumentu CEF „Łącząc Europę”.

Widok z lotu ptaka na stacje kolejową Kraków Bieżanów (fot. Piotr Hamarnik / PKP PLK)
Widok z lotu ptaka na stacje kolejową Kraków Bieżanów (fot. Piotr Hamarnik / PKP PLK)

Budowa przejścia między peronami 1 i 2 jest na schyłkowym etapie i już od poniedziałku 29 sierpnia podróżni będą mogli z niego skorzystać. Dzięki zaopatrzeniu obiektu w windy, całość stanie się w pełni dostępna dla osób o ograniczonej możliwości ruchowej. Usunięcie stalowej kładki, z której dotąd korzystali podróżni, pozwoli na przystąpienie do kolejnego etapu prac, jakim będą zadaszenia peronów. Zasadnicze prace budowlane mają się zakończyć jeszcze w tym roku. PLK planują przywrócić obsługę podróżnych z peronu numer 2 w październiku. W grudniu natomiast zakończy się modernizacja kolejnego toru i peronu numer 1.

Są to elementy kompleksowej przebudowy stacji kolejowej w krakowskim Bieżanowie. Docelowo zaplanowano m.in. wymianę torów, sieci trakcyjnej, a także systemu sterowania ruchem pociągów. W sąsiedztwie stacji powstała nowa nastawnia, a w kierunku stacji Kraków Płaszów wybudowano dodatkowy, trzeci tor. Wydatnie zwiększy on możliwości obsługi pociągów. Ponadto powstają większe i wyższe perony, połączone, wspomnianym przejściem podziemnym. Nowe wiaty zapewnią z kolei lepszą ochronę przed niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi. Zamontowane zostanie też energooszczędne oświetlenie LED i nowy system nagłośnienia, a aktualne informacje o odjazdach pociągów pojawią się na specjalnie zakupionych tablicach elektronicznych.

Modernizacja stacji kolejowej Kraków Bieżanów jest częścią projektu „Prace na linii kolejowej E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej”. Wartość projektu to przeszło 1,2 mld zł, co czyni go największą unijną inwestycją transportową w Krakowie. Środki pozyskano częściowo ze środków UE, w ramach instrumentu CEF „Łącząc Europę”.

W Rawiczu powstały dwa bezkolizyjne skrzyżowania

Dodaj komentarz