global Inwestycje Tabor

Nowoczesny pociąg wyjedzie na urokliwą trasę kolejową Katalonii

Linia Lleida-La Pobla de Segur wzbogaciła się kolejny pojazd, który pozwoli zintensyfikować podróże przez Katalonię.

By Jordi Verdugo - 331.01 a Balaguer, CC BY 2.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=55725814
Fot. ilustracyjne / Jordi Verdugo – 331.01 a Balaguer, CC BY 2.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=55725814

Trasę między Lleida a La Pobla de Segur obsługiwał lokalny przewoźnik Ferricarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC). Do tej pory firma posiadała dwa pojazdy, eksploatowane od sześciu lat, teraz wreszcie pojawił się trzeci. Wyprodukowany przez firmę Stadler skład przybył do Pla de Vilanoveta 22 marca. Od tamtej chwili pojazd przechodził okres prób techniczno-ruchowych i aktualnie posiada wszelką dokumentację, konieczną do użytkowania. W oświadczeniu FGC podała, że wyprodukowany przez firmę Stadler pociąg z serii 331, ma długości 41 metrów. Maksymalnie może pomieścić 201 osób.

Posiadanie trzeciej jednostki pozwoli uniknąć alternatywnych usług drogowych, które są uruchamiane, gdy konieczne jest tymczasowe usunięcie jednego z pozostałych dwóch pociągów w celu wykonania zadań konserwacyjnych.

Producent przystosował nowy skład dla osób o ograniczonej sprawności ruchowej. Posiada ponadto wielofunkcyjne przestrzenie, między innymi dla wózków dziecięcych i rowerów.

Linia Lleida-La Pobla liczy sobie 89,4 km i biegnie przez krainę licznych jezior u stóp Pirenejów. Atrakcyjność krajobrazu wpływa na zainteresowanie podróżą wśród turystów.

Jej budowa ruszyła już w 1924 roku, kiedy to miała stać się częścią międzynarodowej linii kolejowej przez Pireneje między Lleida i Saint-Girons we Francji. Aktualny kształt uzyskała w latach 1949-1950, kiedy przedłużono ją do granic La Pobla de Segur. W latach 80-tych hiszpański rząd zdecydował o zamknięciu linii, co spotkało się w wielkim sprzeciwem lokalnej społeczności. Finalnie po wieloletnich negocjacjach trasa znalazła się w rękach rządu Katalonii, a od 2016 roku zarządza nią FGC.

Dodaj komentarz