Raport z Polski Tabor

Nowy fotel w lokomotywie EP09 – opinia maszynistów po testach

Szczególnie chwalonym rozwiązaniem jest możliwość regulacji podparcia lędźwiowego. Maszyniści uznali ten pomysł za rewelacyjnym. W celu poprawy ergonomii kolejarze przedstawili firmie Damiro propozycję zamiany przycisku regulacji wysokości, który znajduje się w przedniej części siedziska z przyciskami regulacji podparcia lędźwiowego znajdującymi się w prawej części siedziska.

Jak zaznaczono: – Poprawiłoby to intuicyjność tych przełączników. Maszynista podczas jazdy niejako podświadomie uruchamia mechanizmy regulacji fotela, ponieważ swoją uwagę skupia na prowadzeniu pociągu i przez lata prowadzący pociągi przyzwyczaili się, że regulacja fotela jest po prawej stronie siedziska, a nie z przodu.

W opinii można przeczytać, że sercem fotela jest amortyzator. – Z całą stanowczością musimy stwierdzić, że porównując fotele ocenie spotykane na taborze PKP Intercity innych producentów zdecydowanie ten amortyzator najlepiej tłumi drgania i nierówności przez co znacznie poprawia komfort siedzenia. Ostatecznie opinia o fotelu model 6830KM-880 marki ISRI przekazanego do testów przez firmę Damiro jest bardzo pozytywna. Związkowcy zasugerowali nawet wykonanie testów na innych jednostkach eksploatowanych w PKP Intercity.

Tym samym byłby to krok w kierunku unifikacji i ujednolicenia standardów co również wpłynęłoby na zmniejszenie kosztów związanych chociażby z samą eksploatacją. Ostatecznie testowany fotel został oceniony na 5 z minusem w skali sześciocyfrowej. Pojawiło się bowiem kilka uwag, które jednak nie wpływają na pozytywny odbiór produktu.

RK

Dodaj komentarz