Raport z Polski Tabor

Nowy fotel w lokomotywie EP09 – opinia maszynistów po testach

Naprawa P4 lokomotywy EP09-047 poskutkowała wymianą fotela maszynisty. Test wykonali maszyniści, którzy wykazali chęć przeprowadzenia dalszych na kolejnych pojazdach.

W 2021 roku gliwicki zakład NEWAG przeprowadził naprawę P4 lokomotywy elektrycznej EP09-047. W jej trakcie stary fotel maszynisty zastąpiono, dostarczonym przez Damiro modelem 6830KM-880 marki ISRI. Został on poddany testom, które przeprowadzili najbardziej zainteresowani jego użytkowaniem czyli maszyniści. Trwający blisko rok test pozwolił na jego obiektywną ocenę i sporządzenie uwag które przekazali maszyniści ze Związku Zawodowego Maszynistów Kolejowych eksploatujący lokomotywę EP09-047.

Pojazd ten wykonuje swoją pracę na terenie całego kraju poruszając się po torach z prędkością maksymalną 160 km/h. Związek Zawodowy Maszynistów Kolejowych w Polsce: – Fotel zamontowany został na lokomotywie, która wykonuje pracę liniową zasadniczo na terenie całej Polski z prędkością maksymalną 160 km/h. Jego design oraz ogólna ocena wizualna jest bardzo pozytywna. W opinii czytamy, że fotel został obszyty ciemnym, stylowym materiałem. Tym samym spełnia oczekiwania ponieważ panujące na lokomotywach powodują zabrudzenia. Na ciemnym materiale te są widoczne w ograniczonym stopniu.