Inwestycje Wydarzenia

Nowy peron na stacji Warszawa Zachodnia

Od niedzieli 16 stycznia do dyspozycji podróżnych będzie kolejny peron na stacji Warszawa Zachodnia. Do wybudowanego peronu nr 6 dołączy peron nr 7. Wykonawca buduje zadaszenie, szerokie przejście podziemne oraz centrum sterowania ruchem. Koszt prac na warszawskim węźle kolejowym wynosi ok. 2 mld zł. Inwestycja ubiega się o dofinansowanie unijne.

Fot. Martyn Janduła / PKP PLK
Fot. Martyn Janduła / PKP PLK

Od grudnia podróżni korzystają z peronu nr 6. W niedzielę 16 stycznia udostępniony dla ruchu zostanie peron nr 7.

Co zastaną podróżni?

Peron nr 7 będzie zadaszony. Wykonawca zadbał o oświetlenie, ławki i osłonięte „poczekalnie”. Ponadto, staną tam tablice informacyjne i gabloty z rozkładem jazdy. Z „siódemki” odjedzie ok. 30 pociągów dalekobieżnych i regionalnych. Aby dojść do peronu, pasażerowie skorzystają z kładki. To jednak rozwiązanie tymczasowe, zastosowane na tym etapie prac.

Kładka, zlokalizowana przy ul. Tunelowej, liczy 200 metrów. Dzięki niej pasażerowie mogą dość nią na perony nr 5, 6, a od 16 stycznia także do peronu nr 7. Od peronu nr 5 otwarte jest przejście podziemne w stronę Al. Jerozolimskich.

W grudniu podróżni skorzystają z nowego peronu na stacji Warszawa Zachodnia [ZDJĘCIA]

Dalsze prace

Wykonawca inwestycji realizuje obecnie także dalsze prace, związane z budową peronu nr 8 oraz przejścia podziemnego i tunelu tramwajowego. Na stacji i w jej obrębie ułożono do tej pory 6 km nowych torów i sieci trakcyjnej. Rozwieszono ją na ok. 150 słupach. Zespół budowlany zamontował także 43 rozjazdy.