Inwestycje Pasażer

Nowy przystanek kolejowy na linii Poznań – Wolsztyn

Od niedzieli skorzystamy z nowego przystanku kolejowego na linii Poznań – Wolsztyn. PKP Polskie Linie Kolejowe oddają do użytku przystanek Adamowo. Inwestycja za 115 mln zł ma poprawić dostęp do kolei mieszkańcom województwa wielkopolskiego.

Pociąg przy nowym przystanku Adamowo (fot. Radek Śledziński / PKP PLK)
Pociąg przy nowym przystanku Adamowo (fot. Radek Śledziński / PKP PLK)

Nowy przystanek Adamowo,w pobliżu Wolsztyna, zwiększy dostęp do kolei. Podróżni wygodnie wsiądą do pociągów z komfortowego peronu w pobliżu przejazdu kolejowo-drogowego. Długi na 120 m obiekt ma m.in. w wiatę i ławki. Zamontowano jasne, ekologiczne oświetlenie LED. Dla dobrej informacji są czytelne tablice oraz gabloty z informacjami przydatnymi w podróży. Dogodny dostęp wszystkim pasażerom, także mającym trudności z poruszaniem się, umożliwi pochylnia. Ułatwieniem dla osób niewidomych będzie wypukła faktura i ścieżki naprowadzające na antypoślizgowej nawierzchni. Pociągi w stronę Poznania lub Wolsztyna zatrzymają się na nowym przystanku od niedzieli, 11 czerwca.

– PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. sukcesywnie zwiększają dostęp do kolei, zarówno na trasach międzynarodowych, krajowych, jak i na liniach regionalnych. Nowy przystanek Adamowo ułatwi okolicznym mieszkańcom codzienne i okazjonalne podróże. Zwiększenie atrakcyjności kolei to istotny element rewitalizacji trasy między Poznaniem a Wolsztynem, a także przykład na efektywne wykorzystanie środków Unii Europejskiej dla zapewnienia pasażerom dogodniejszej możliwości przejazdu pociągiem, najbardziej ekologicznym i przewidywalnym środkiem transportu – powiedział Arnold Bresch, członek Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A., dyrektor ds. realizacji inwestycji.

Zrewitalizowana trasa zapewnia sprawne przejazdy pociągów od poł. marca br. Na całym, ok. 15 km odcinku między Drzymałowem a Wolsztynem, wzmocniono grunt i wymieniono tor. Po uzyskaniu niezbędnych pozwoleń umożliwi to zwiększenie prędkości z 80 km/h do 120 km/h. Bezstykowe łączenia szyn oraz nowe podkłady zmniejszyły hałas, poprawiając komfort podróży. Sprawne przejazdy zapewniają nowe urządzenia prowadzenia ruchu kolejowego na stacjach Rakoniewice i Wolsztyn.

Podróżni łatwiej wsiadają do pociągów z przebudowanych peronów w Wolsztynie (perony 2 i 3 – peron nr 1 został przebudowany wcześniej) oraz Grodzisku Wielkopolskim (peron nr 2). Oczekiwany komfort zapewniają m.in. wiaty, ławki i nowe oświetlenie. Jest czytelne oznakowanie oraz gabloty z rozkładem jazdy. Dogodne dojście do peronów umożliwią wyremontowane przejścia podziemne. Wykonawca dostosował je do potrzeb pasażerów mających trudności z poruszaniem się.

Bezpieczeństwo na torze

Większe bezpieczeństwo na torze i drogach zapewnia ponad 20 przebudowanych przejazdów kolejowo-drogowych – na skrzyżowaniach jest nowa nawierzchnia, a na części także sygnalizacja, rogatki i monitoring.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zwiększają możliwości trasy w ramach projektu „Rewitalizacja linii kolejowej nr 357 na odcinku Drzymałowo – Wolsztyn” za ok. 115 mln zł z udziałem środków Unii Europejskiej z Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego. Zakończenie wszystkich prac wykonawca przewidział w III kw. br. Obecnie – bez wpływu na przejazdy pociągów – postępują ostatnie prace na trasie, m.in. planowana do końca czerwca przebudowa peronu nr 1 przy budynku dworca w Grodzisku Wielkopolskim i kładki nad ul. 5 Stycznia w Wolsztynie nad linią kolejową. Po uzyskaniu wymaganych pozwoleń udostępnione będą odnowione przejścia podziemne na stacji Wolsztyn i Grodzisk Wlkp.

Nowoczesne rozwiązania z poszanowaniem historii

Kolejowa trasa między Wolsztynem a Poznaniem (linia Powodowo – Luboń k. Poznania, nr 357) sukcesywnie zyskuje nowoczesne rozwiązania przy zachowaniu historycznego charakteru.

Dodaj komentarz