Wydarzenia

O inwestycjach, ekologii i CPK – przed nami II Kongres Rozwoju Kolei

Innowacyjne i ekologiczne rozwiązania na kolei, zwiększanie jej konkurencyjności, inwestycje oraz współpraca między podmiotami działającymi w branży kolejowej – to tylko kilka z wielu tematów, które poruszone zostaną na II Kongresie Rozwoju Kolei w Warszawie. Wydarzenie odbędzie się w środę 29 stycznia na Stadionie Narodowym.

O przyszłości polskiej kolei rozmawiać będą przedstawiciele przewoźników, liderzy opinii publicznej oraz przedstawiciele rządu, szkolnictwa i nauki. Wydarzenie podzielone zostanie na trzy bloki tematyczne:

Kolej a biznes – konkurencyjność na rynku vs służba publiczna?

  • CPK – wpływ na rozwój gospodarki (rozwój stref ekonomicznych), połączeń kolejowych, konkurencyjność kolei
  • Wzrost konkurencyjności kolejowych przewozów towarowych w obszarze Trójmorza, na Nowym Jedwabnym Szlaku
  • Lepszy dostęp do infrastruktury pasażerskiej

Kolej dostępna i nowoczesna (dostępność plus, innowacje)

  •  Kolej + jako recepta na wykluczenie komunikacyjne i gospodarcze
  • inwestycje dla zwiększenia komfortu pasażerów i wzrostu przewozów towarów
  • Kolej na miarę pracodawcy XXI wieku – przyszłość zawodu kolejarza

Jak zrównoważyć rynek transportowy?

Wydarzenie zainauguruje Debata otwarcia „Kolej motorem dla gospodarki”, której moderatorem będzie Michał Adamczyk. Udział w niej wezmą:

Opis debaty: Innowacyjne oraz ekologiczne rozwiązania, dzięki którym możliwe będzie zwiększenie konkurencyjności kolei i wykorzystywanie odnawialnych źródeł energii w walce o ochronę środowiska naturalnego. Polska Kolej zmienia się w dynamicznym tempie w obszarze przewozów pasażerskich, towarowych z dbałością o środowisko. Zawsze była jednym z najbardziej ekologicznych środków transportu. Teraz dzięki realizowanemu na rekordową skalę programowi inwestycyjnemu i wdrażanym innowacjom, staje się jeszcze bardziej przyjazna środowisku naturalnemu oraz konkurencyjna wobec innych gałęzi transportu. Uczestnicy panelu poruszą temat rynkowych wyzwań, które jeszcze stoją przed polską koleją.