Pasażer

Od grudnia Pendolino do Szczecina. PKP Intercity wprowadza dużo nowości w RRJ 2024/25

Ze stolicy województwa małopolskiego do Przemyśla kursować będzie pociąg IC Gierymski, a do Szczecina pojedzie skład IC Sukiennice, który w sezonie letnim będzie jeździć w wydłużonej relacji do/z Zakopanego. Dzięki rozszerzeniu terminów kursowania pociągu IC Halny (rel. Zakopane – Poznań) mieszkańcy Podhala zyskają codzienne połączenie z Wrocławiem i Poznaniem. Nowym miejscem zatrzymania w regionie będzie stacja Mielec, przez którą kursować będzie skład IC Hetman rel. Hrubieszów Miasto – Kraków Główny.

W związku ze zmianą trasy pociągu IC Hańcza (rel. Kraków – Wilno) mieszkańcy Kielc, Skarżyska-Kamiennej i Radomia zyskają bezpośrednie połączenie z Białymstokiem oraz pierwsze od kilkudziesięciu lat połączenie międzynarodowe. Wśród pozytywnych zmian dla województwa świętokrzyskiego warto również wspomnieć o rozbudowanej siatce połączeń na trasie Kielce – Kraków. Podróżni będą mogli skorzystać aż z 14 par połączeń, czyli o 6 więcej niż w obecnym rozkładzie jazdy.

Relacja pociągu TLK Lubomirski zostanie wydłużona do Kołobrzegu (wcześniej Gdynia – Zakopane). Dzięki temu mieszkańcy województwa pomorskiego zyskają codzienne, bezpośrednie połączenie do Warszawy, Radomia, Kielc, Krakowa i Zakopanego. Co więcej, od grudnia pociągi IC Wybrzeże i IC Słowiniec będą codziennie jeździć w wydłużonej relacji do/z Łodzi. Pociągiem IC Lazur dojedziemy do/z Łodzi także od poniedziałku do piątku (obecnie jeździ tylko w wakacyjne weekendy).

Komfortowe podróże

W rozkładzie na sezon 2024/2025 liczba pociągów kategorii TLK zmniejszy się na rzecz składów kategorii IC obsługiwanej nowymi i zmodernizowanymi wagonami oraz elektrycznymi zespołami trakcyjnymi (EZT).

Większość nowych połączeń będzie uruchamiana w kategorii IC (w obecnym rozkładzie zaplanowane są 303 pociągi w kategorii IC, a w nowym 359). Dla pasażera oznacza to możliwość podróży w pociągach oferujących komfortowe warunki podróży, klimatyzację, urządzenia wzmacniające sygnał telefonii komórkowej. Dodatkowo każdy podróżny ma do dyspozycji gniazdka elektryczne, a wnętrze pociągu wyposażone jest w automatyczne drzwi. Pojazdy są także przystosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością, podróżujących z małymi dziećmi czy pasażerów z rowerami i nartami.

Nowoczesna infrastruktura kolejowa – lepsze warunki podróży

Podczas obowiązywania rocznego rozkładu jazdy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. (narodowy zarządca infrastruktury) będzie prowadził szeroko zakrojone prace inwestycyjne, których efektem będą szybsze i wygodniejsze podróże pociągami.

Modernizacja katowickiego węzła kolejowego obejmuje główną stację oraz linie kolejowe nr 1 na odcinku Będzin – Katowice, 138 na odcinku Katowice – Katowice Szopienice Południowe oraz 139 na odcinkach Katowice – Katowice Ligota oraz Tychy – Goczałkowice. W związku z tym, w zależności od postępu robót budowlanych, w poszczególnych okresach roku niektóre pociągi mogą pojechać zmienionymi trasami, mieć wydłużony czas przejazdu lub wprowadzona będzie zastępcza komunikacja autobusowa. Informacje są na bieżąco przekazywane między innymi na stronie inwestycji slaskienatorach.pl, na Portalu Pasażera oraz na stronach internetowych przewoźników.

Dodaj komentarz