Pasażer

Od niedzieli obowiązuje korekta rozkładu jazdy pociągów

Kolejne etapy inwestycji dla lepszych podróży

Na odcinku ZgierzKutno za pociągi regionalne kursują autobusy. Składy PKP Intercity z Łodzi do Kutna jadą zmienioną trasą przez Koluszki i Łowicz. Pod koniec sierpnia ruszają roboty na jednotorowej linii na odcinku ZgierzOzorków – Łęczyca nr 16 w ramach modernizacji trasy ŁódźKutno.

Od 10 września na odcinkach KrakówZakopane oraz Sucha Beskidzka – Szaflary za pociągi PKP Intercity i POLREGIO będą kursować autobusy. Utrzymana pozostaje komunikacja zastępcza dla pociągów POLREGIO na odcinku Kraków Płaszów – Bielsko Biała na linii nr 117. Po wakacyjnej przerwie, kontynuowane będą prace na linii do Zakopanego, m.in. od Chabówki do Zakopanego. Rozpoczną się też prace na linii z Suchej Beskidzkiej do Chabówki.

PKP Intercity: powroty pociągów na trasy

Do kursowania wróciły pociągi, które do tej pory były zawieszone w związku z ograniczeniem oferty przewozowej w czasie trwającej epidemii. Szybkie późnowieczorne połączenie pomiędzy Warszawą i Krakowem od 29 sierpnia zapewnia m. in. IC Łokietek rel. Kraków Główny – Warszawa Wschodnia, a także IC Warmia rel. Olsztyn GłównyKraków Główny, który jedzie w pełnej relacji. Od 30 sierpnia do dyspozycji pasażerów jest także kursujący codziennie TLK Bryza rel. OlsztynKołobrzegOlsztyn.

Weekendową ofertę przewozową między Warszawą a Wrocławiem uzupełnia TLK Krasiński kursujący w piątki i niedziele z Wrocławia, a w soboty i poniedziałki z Warszawy. Od 2 października w piątki i niedziele na trasę OlsztynSzczecinOlsztyn wróci TLK Stańczyk.

Od korekty rozkładu jazdy pociąg Neptun relacji Warszawa ZachodniaGdynia Główna zmienił kategorię na IC i dodatkowo zatrzyma się w Legionowie (tylko w kierunku Trójmiasta), Nowym Dworze Mazowieckim, Ciechanowie, Mławie, Działdowie (tylko w kierunku Warszawy), utrzymując atrakcyjny czas przejazdu pomiędzy Warszawą a Trójmiastem.

Kompleksowa informacja i pomoc dla podróżnych

Informacje dotyczące obowiązującego rozkładu jazdy pociągów są dostępne na stacjach i przystankach w formie plakatów, w wyszukiwarkach portalpasazera.plrozkład-pkp.pl oraz w aplikacjach mobilnych Portal Pasażera i Rozkład-PKP. Również przewoźnicy publikują rozkład jazdy na stronach internetowych. Odjazdy i przyjazdy pociągów są wyświetlane także na tablicach oraz infokioskach na stacjach.

Dokładne informacje na temat rozkładu jazdy PKP Intercity pasażerowie uzyskają na stronie www.intercity.pl lub dzwoniąc pod nr ‪703 200 200 (opłata za minutę połączenia 1,29 zł brutto. Usługę świadczy PKP Intercity S.A.). Ponadto do dyspozycji pasażerów będą informatorzy mobilni. Od 28 do 31 sierpnia na 11 dworcach w wybranych miastach Polski (Warszawa Centralna, Wschodnia i Zachodnia, Gdańsk, Gdynia, Katowice, Kraków Główny, Poznań, Szczecin, Wrocław, Zakopane), pomogą pasażerom ustalić dogodne przesiadki, znaleźć odpowiedni peron, a także będą służyć wszelką informacją pomocną w podróży.

Centrum Wsparcia Klienta (CWK) to działający całodobowo zespół, który zapewnia pasażerom pomoc na każdym etapie podróży. W przypadku utrudnień na kolei, spowodowanych np. niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi, CWK organizuje zastępczy transport podróżnych do stacji docelowej czy wydawanie poczęstunków na dworcach. Pracownicy CWK współpracują z załogami pociągów pasażerskich oraz koordynują obsługę pasażerów o ograniczonej sprawności ruchowej. W czasie wakacyjnych podróży wsparciem służą także pracownicy punktów InfoDworzec.

Źródło: PKP PLK

Dodaj komentarz