Pierwszy z hybrydowych Impulsów2 ma trafić na dolnośląskie tory już w sierpniu. Początkowo będzie obsługiwał relację Trzebnica – Wrocław Główny, jednak po zakończeniu prac torowych na rewitalizowanej linii 285 do Świdnicy, przez Sobótkę, jego trasa zostanie wydłużona do Świdnicy. Wszystkie zamówione pojazdy zostaną dostarczone na Dolny Śląsk w pierwszym półroczu 2022 roku, wzmacniając tabor Kolei Dolnośląskich.
Powiązane artykuły
Trwa odbiór techniczny pierwszej hybrydy dla Kolei Dolnośląskich [ZDJĘCIA]
Marszałek Województwa Dolnośląskiego – Grzegorz Macko – uczestniczył w odbiorach technicznych pierwszej hybrydy dla Kolei Dolnośląskich. Przewoźnik zamówił sześć takich pojazdów za kwotę prawie 170 mln zł. – Funkcjonalność nowych pojazdów pozwoli w przyszłości na wykorzystanie ich również na trasach niezelektryfikowanych – w regionach typowo turystycznych – podkreśla Damian Stawikowski, Prezes Zarządu KD. Jak […]
Samochód wjechał pod pociąg. Groźna kolizja na przejeździe kolejowym [FILM]
O dużym szczęściu może mówić kierowca samochodu osobowego, który na przejeździe kolejowym w miejscowości Rusiec w pow. bełchatowskim wjechał pod pociąg towarowy. Zdarzenie zostało zarejestrowane przez kamery monitoringu. Do kolizji doszło 2 listopada o godz. 6.35 w m. Rusiec. Kierujący samochodem osobowym matki Hyundai nie dostosował się do znaku STOP i wjechał na przejazd kolejowy […]
Czy kolej dużych prędkości pojedzie przez Bralin?
Mieszkańcy Bralina (Wielkopolska) protestują przeciwko budowie linii szybkiej kolei, która ma powstać w ramach Centralnego Portu Komunikacyjnego. W swoim piśmie skarżą się na wprowadzenie do projektu trasy bezpośrednio przecinającej miejscowość Bralin, czego nie ujęto w pierwotnych przedstawianych planach zagospodarowania przestrzeni. Mieszkańców martwi bliskie sąsiedztwo domów mieszkalnych, na strukturze archiktektonicznej których pociągi poruszające się z dużą […]