Nowoczesne elektryczne zespoły trakcyjne produkowane przez Stadler Polska zostały zaprojektowane z myślą o ochronie środowiska i zbudowane z ekologicznych materiałów, podlegających recyklingowi. System odzyskiwania energii sprawia, że pociągi będą oddawać do sieci trakcyjnej energię wytworzoną podczas hamowania. Pojazdy charakteryzują się także tym, że są cichsze od innych składów. Wygłuszenie aku pływa na wzrost komfortu podróży i pracy drużyn pociągowych.
Powiązane artykuły
Plan działania Komisji Europejskiej na rzecz kolei
W połowie grudnia Komisja Europejska przedstawiła plan działania związany z dalszym rozwojem kolei i przewozów pasażerskich. W dokumencie skupiono się na intensyfikacji prac względem przewozów dalekobieżnych i transgranicznych. Na jakie kwestie KE zwróciła szczególną uwagę? W planie działania wspomniano o problemie z dostępem do odpowiedniej ilości taboru kolejowego. W związku z tym konieczne jest zwiększenie […]
PKP Energetyka staje się PGE Energetyka Kolejowa
Polska Grupa Energetyczna oficjalnie przejęła Spółkę PKP Energetyka, która od teraz będzie nosić nazwę PGE Energetyka Kolejowa. Został powołany nowy Prezes firmy. Zakończył się proces przejęcia firmy PKP Energetyka przez Polską Grupę Energetyczną. Nastąpiło zamknięcie transakcji bezpośredniego nabycia przez PGE 100% udziałów w spółce PKPE Holding sp. z o.o., a w konsekwencji pośredniego nabycia 100% […]
Nowe tramwaje już w drodze do Warszawy [FILM]
Pierwsze dwa tramwaje Hyundai Rotem zostały załadowane na statek i płyną do Polski. Po testach w fabryce, kolejne homologacyjne rozpoczną się w Warszawie z początkiem wakacji, po czym jesienią powinny wyjechać na trasy. Kolejne 121 tramwajów będzie odbierane od początku 2022 aż do końca kwietnia 2023 roku.