Prezes Czesław Warsewicz dodaje, że możliwości operacyjne Grupy na rynku intermodalnym znacznie wzrosną dzięki zakupom nowoczesnego taboru. Jeszcze w tym roku PKP CARGO S.A. wzbogaci się o 400 nowoczesnych platform do przewozu kontenerów, a do końca 2022 roku przybędzie ich łącznie około 1100 (nie licząc 50 wagonów odebranych pod koniec 2019 roku). Do tego dochodzi prawie 40 lokomotyw elektrycznych (przetarg na ostatnie pięć pojazdów wielosystemowych został niedawno ogłoszony).
Powiązane artykuły
Rynek depot dźwignią transportu intermodalnego
Gęstość sieci depot armatorskich uwarunkowana jest przede wszystkim przez potrzeby sprzętowe poszczególnych armatorów. Ważnym czynnikiem jest również zabezpieczenie odpowiedniej liczby zintegrowanych jednostek ładunkowych w danym regionie dla klienta pod załadunek. Z tego powodu odległość pomiędzy kolejnymi depotami powinna wynosić od 200 do 300 km. Raport ,,Transport intermodalny. Automatyzacja, technologia, infrastruktura i tabor” można bezpłatnie pobrać […]
Najcięższy pociąg intermodalny w Polsce dojechał do Gdańska
Z Euroterminalu Sławków do Gdańska Portu Północnego dotarł najcięższy pociąg intermodalny w Polsce. Przejazd zorganizowały spółki z Grupy PKP Cargo wraz z globalnym operatorem logistycznym A.P. Møller – Mærsk A/S. Za przygotowanie i obsługę transportu odpowiadały PKP CARGO S.A. i PKP CARGO CONNECT. Skład został załadowany na terenie Euroterminalu Sławków w piątek 5 marca i […]
Pracownicy pociągów międzynarodowych bez kwarantanny
Pracownicy kolei pracujący w towarowym ruchu transgranicznym mogą wykonywać swoje obowiązki bez przeszkód. Maszyniści, ajenci czy rewidenci taboru przekraczający granicę w ramach obowiązków służbowych nie są poddawani 14-dniowej kwarantannie. Do tych pracowników kolei stosuje się takie samo wyłączenie z obowiązku kwarantanny jak do kierowców. – Obowiązku kwarantanny nie stosuje się w przypadku przekraczania granicy Rzeczypospolitej […]